Få bort kissdoft?

Turali

Trådstartare
Det hände en olycka i soffan, och nu doftar en av kuddarna lite svagt urin. Det är en beige tygsoffa.
Något bra tips på hur jag får bort lukten?

Sv: Få bort kissdoft?

Jag har använt ett medel som heter "Piss off" som jag tycker är jättebra. Finns i citrus- eller lavendeldoft.

Skulle tro att det finns på de flesta djuraffärer, annars finns det säkert att beställa över nätet. Jag köpte det på en djuraffär.

Ättika brukar ta bort kisslukt.

Vad du än provar med så prova först på ett ställe som inte syns. Man vet aldrig om det missfärgar eller bleker färgen/tyget. Olika tyger kan reagera olika beroende vad det är för material. Jag har varit med om att mörkgrå/svart färg på t ex heltäcksmatta har missfärgats till brun alternativt blekts till ljusgrå och även att mörkgrå har blivit svart. Och det syntes väldigt tydligt att det var stor skillnad.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
839
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 537
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Ny fråga - i anledning av ny hund. Vi spenderar julloven i Tandådalen i vår säsongsuppställda husvagn. Vid tiden för det stora helvetet...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: SaraMara
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025