Bukefalos 28 år!

få bort kisslukt ut?

SandraM

Trådstartare
Hur får man på bästa sätt bort kisslukt på en tygsoffa? Soffan luktar allt annat än gott just nu...
 
Beror lite på vad det är för färg och tyg. Flytande galltvål att skrubba med och när det torkat spraya med 12%ig ättika så det går ner i madrassen använde jag när vår säng blev inkissad.
 
Den är svart/mörkgrå och jag är inte speciellt rädd för fläckar eller så för den är inte speciellt vacker som den är nu heller!!

Tror du det går med vanlig galltvål? Det har jag hemma tror jag :P
 
Köp något som heter Dettol - finns i många orient affärer och på tatueringsshopar :)
Kanonbra som golvrengöring, på tyger mm för att få bort lukt (tar även bakterier). Blanda Dettol i vatten, spraya och skura väck.

Använde det när jag hade en valpkull.
Flaskan ser ut så här:
dettol-soap.jpeg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 271
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 031
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp