Få bort klister från golv?

gul_zebra

Trådstartare
Håller på göra i ordning ett växtrum men tydligen har en klisterburk läckt för evigheter sen. Hur får jag bort det här utan att förstöra plastmattan?
 

Bifogade filer

  • 20231023_224907.jpg
    20231023_224907.jpg
    214,3 KB · Visningar: 123
Håller på göra i ordning ett växtrum men tydligen har en klisterburk läckt för evigheter sen. Hur får jag bort det här utan att förstöra plastmattan?
Biltema har en spray som heter Lable off som är bra för att ta bort klisterrester. Men om klistret härdat så fungerar det inte. Vad man kan använda istället beror nog på vad det är för klister.
 
Var försiktig med kemikalier bara, testa innan på en skymt plats. Plasten kan reagera på alla möjliga sätt med olika kem-produkter så kan bli värre. Risken är ju att limmet och plasten redan förenats och att det inte kommer gå att ta bort. Tänker på min fadäs för 15 år sen. Mörk Hårfärg-gul nettoplastpåse-ljust plastgolv i hall. Tur att jag hade hållhake på den hyresvärden. De fläckarna liksom 🫨
 
Det här är nog för långt gånget då antar jag. Rummet har varit totalt belamrat i ett antal år innan jag kom in i bilden. Trist med ett förstört golv men det är som det är då :( Det är en svår plats att dölja också så jag får nog lära mig leva med eländet.
 
Är rummet inte alltför stort går det väl att använda sånt där klickgolv för altaner/balkonger?
Det är det inte. Klickgolv kommer dock göra att jag inte kan öppna dörrarna till kattvinden där jag har mycket av mina växtgrejer.
Tänkte tanken på en rejäl matta annars, men... Kattvinden :down:

Det bästa är väl att byta golv antar jag men jag varken vill eller kan stå och betala för ett nytt golv efter sambons exs framfart i ett hus jag inte äger :cautious:
 
Det är det inte. Klickgolv kommer dock göra att jag inte kan öppna dörrarna till kattvinden där jag har mycket av mina växtgrejer.
Tänkte tanken på en rejäl matta annars, men... Kattvinden :down:

Det bästa är väl att byta golv antar jag men jag varken vill eller kan stå och betala för ett nytt golv efter sambons exs framfart i ett hus jag inte äger :cautious:
Hur ofta behöver du in på kattvinden?
Går det att ha en tunn matta som man lätt skjuter undan med foten när man ska in på kattvinden?
 
Limtvätt brukar funka, ha på det (rätt mycket) och vänta en stund sen skrapa försiktigt med tex en liten spackelspade.
 
Hur ofta behöver du in på kattvinden?
Går det att ha en tunn matta som man lätt skjuter undan med foten när man ska in på kattvinden?
Alldeles för ofta för att vilja krångla tyvärr. Jag ställer in allt växtrelaterat som inte platsar på anbat håll, som substrat och annat växtrelaterat.

Limtvätt brukar funka, ha på det (rätt mycket) och vänta en stund sen skrapa försiktigt med tex en liten spackelspade.
Oh, får testa det, tack!
 
Täcka över det med dekorplast? Ok, man ska väl inte egentligen ha det på golvet men jag har sett flera bilder från folk som gjort det. :DHela eller en del i något piffigt mönster.
 
Täcka över det med dekorplast? Ok, man ska väl inte egentligen ha det på golvet men jag har sett flera bilder från folk som gjort det. :DHela eller en del i något piffigt mönster.
Ptja, kan andra sätta det i badrummet så kan väl jag ha det på ett vanligt golv :D tyvärr är jag lite för kass på att hantera det, fick inte ens till det på kaklet i köket i min förra lägenhet så jag tror jag avstår det :laugh:
 
Täcka över det med dekorplast? Ok, man ska väl inte egentligen ha det på golvet men jag har sett flera bilder från folk som gjort det. :DHela eller en del i något piffigt mönster.

Min mamma la decorplast pa koksgolvet i ett tjusigt monster, det blev faktiskt snyggt, men hon var konstnar sa det var inte konstigt. Hon sa att hon satt dit det for att golvet var sa fult ... men jag har alltid misstankt att det var for att hon forstort golvet under pa nagot stalle. :cautious: :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
571
Senast: niardasp
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: Rosett
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
848
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Svärfar har varit hemma hos killen i 3 dar, troligen har han inkontinens problem, då det var droppar av kiss från sängen till toan...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp