Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
HAHAAH! Hon har faktiskt ruggigt bra kondis, blir nästan aldrig anfådd! Hon rids normalt nästan varje dag.. Det är ju bara magen som hänger lite i vägen haha! Men det är väl typ bara den som är fet? Fö är hon en kraftig ponny
joo det är ju det Klättrar för fullt med henne varje dag! eller började för ett tag sen så får väl se om det händer nåt om ett tag. vi har en superbra brant backe här där vi brukar gå några ggr med hästarna om dagen! Ska genast börja hårdträning haha, få se om era tips hjälper! haha!
va försiktig så du inte sätter henne i jättehård träning direkt om hon inte är van vid det. så du ökar succesivt (eller hur de stavas)..resultatet kommer ju inte på en gång!
lycka till!! =)
galopp tränar också magmusklerna ganska bra Om du tänker dig rörelsen i galopp så inser man att magmusklerna får jobba ganska bra, speciellt i backar. Dras ihop och sträcks ut osv. men ta det lugnt om hon är lite för tung i kroppen:smirk:
Hästar med svank, eller som inte använder ryggen har "mage" och då gäller det att få hästen att jobba i rätta form, upp med ryggen
Volt arbete är bra då hästen jobbar med magmuskler, lugn galopp och att hästen verkligen bär upp sig...sträva efter att få hästen att komma in under sig med bakbenen i skritt och trav just för att bära upp ryttaren = träna magmuskler.
Tänk på gravida kvinnor, svank, stor mage , går små steg ...aj aj rygg.
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...