Få bort spelet?

mysboll

Trådstartare
Jag installerade ett spel för några dagar sedan men det fungerade inte helt hundra så jag avinstallerade det med avinstallations-filen och tog bort alla filer som låg kvar på hårddisken.

Idag försökte jag installera en annan version av spelet men det går inte. Den säger bara att jag ska ta bort det första spelet innan jag kan installera det nya. Alltså måste det ju finnas något kvar av det gamla spelet som jag inte får bort. Så huuur får jag bort det? Hjälp!

Sv: Få bort spelet?

Det som finns kvar är antagligen diverse nycklar i registret. Det finns typ två varianter hur du kan gå tillväga, antingen manuellt eller försöka leta reda på något "superavinstallationsprogram" till spelet (det kan finnas sådana ibland, särskilt om det är vanligt att det är problem vid avinstallation)

Ja du... att pilla i registret kan vara farligt om man inte vet vad man gör...

Men kör programet regedit, sök efter spelets namn eller tillverkarens namn och ta bort de träffar du får, är iaf den metod jag brukar försöka mig på. Men som sagt, vet du inte vad du gör kan det hända att datorn inte vill vara med sen.

Taaack! Till slut så fungerade det! :D :bump:

Jag har faktiskt hackat i registret förut men det var väääldigt länge sedan. ;)

Du kan också använda dig av en återställningspunkt för datorn innan du installerade spelet, om det inte var så länge sedan! :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 071
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 076
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 510
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka