Få loss brodd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spirelli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 212
S

Spirelli

Behövewr tips på hur man får bort brodd som sitter som berget.
Tack på förhand

Jag använder mammas sambo. (Stor stark karl på ca 2 m och 130 kg) Vill du låna? :D

5-56, WD-40 eller liknande smörjande, rostlösande medel är bra. Jag fick ta till både det och stallägarens man i våras, innan hästen var helt utan brodd :o.

5-56 och BRA verktyg och gärna vara två, en som håller fot och en som skruvar ur brodd :D :D :D

Kan ju se om jag hittar nån sån i närheten, annars hör jag av mig! :rofl:

Innan du går lös på omgivningens karlar kan du prova med en större, jättestor skiftnyckel, ju större destu bättre. Det kommer säkert att räcka! ;)

Se bara till att du har hjälp med att hålla hoven ordentligt så du inte vrickar till kotan nar du meckar med skiftnyckeln!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 890
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Shixle
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Oknytt
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Stuterinamn