Få skäck ren utan vatten

Bapelsin

Trådstartare
Går det?

Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som ett alternativ så jag undrar om det är någon som sitter på några bra knep för att få rent det vita på en henne utan vatten?

Även svansen skulle behöva en rengöring utan vatten.
 
Går det?

Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som ett alternativ så jag undrar om det är någon som sitter på några bra knep för att få rent det vita på en henne utan vatten?
Babyservetter
 
Jag använder Nafs värmeschampo.
Har en häst med fri fekal vätska och han får bada bakben och rumpa ibland trots kallt ute, den värmer skönt och behöver inte tvättas bort.
 
Cowboy Magic Green spot remover har jag använt, men jag hade nog börjat med våtservetter om det är stora blaffor.
 
Våtservetter
Fläckborttagnings medel
Torrschampo

Gnugga med snö borde väl också funka, åtminstone inte göra det sämre
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 261
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 932
Senast: Fibusen
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp