Få smak av rosépeppar

SiZo

Trådstartare
Min älskade rosépeppar! Helt klart min bästa krydda. Men hur tusan får man smak av den utan att behöva använda så ofantliga mängder? Jag använder utan problem en hel liten burk vid matlagning, och tillsätter sedan typ en tesked hela korn över min tallrik. Det måste väl finnas något bättre sätt att få maten att verkligen ta smak av kryddan, eller?


Kom gärna med tips, jag börjar tröttna på att det går åt så himla mycket. Börjar bli så mycket att jag måste räkna med kalorierna som blir av kryddan :rofl:
 
Skulle gissa det. Rosepeppar är rätt fet så det behövs enligt min erfarenhet fett för att koka ur smaken. Borde funka även med andra fetter. Du kanske kan mala dem så fint du kan och låta dem dra i lite olivolja över natt.
Ja det borde ju funka. Som som att man marinerar dem, och sedan steka så i stekpannan en stund. Tack för tips!
 
Testa även röd peppar, kombinationen med nymald, lite grövre malning av dessa två är ljuvlig. Khmer är bästa röda!
 
Ja det borde ju funka. Som som att man marinerar dem, och sedan steka så i stekpannan en stund. Tack för tips!
De flesta kryddor får mer smak om man steker dem i olja - prova att mala den rätt ner i stekpannan med fettet innan du lägger i det du ska steka, då får du mer smak. Och det är ju inga stora mängder fett som krävs heller, typ en matsked.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 252
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp