Få tag på reg.nr?

Lycanthrope

Trådstartare
Våra hundpapper har försvunnit.

Kan jag beställa nya?
Vart/hur gör jag det?

Behöver hundarnas (blandraser) reg/id nr.

:o

Sv: Få tag på reg.nr?

Är hundarna chippade, så åk till veterinär, be dem avläsa chippet och fylla i på vaccinationsintyget, som också går att få nytt.

Är de öronmärkta, så får veterinären avläsa den märkningen och fylla i på vaccinationsintyget.

Alltså, det är så fruktansvärt pinsamt men jag minns inte vad det står.

Valpen (som nu är ett år iofs) ska vara chipmärkt.
Diva minns jag inte.
Ingen har iaf tatuering i örat.

Vad kan det kosta att kolla hos vet?
Går det inte att få tag på papper/uppgifter på annat sätt?

Hur du än gör, så måste det ju styrkas att hundarna är just de hundarna = Vetintyg på att id-numret sitter på den hund det sitter sas ;)

Vet inte riktigt vad du annars menar för sorts papper/uppgifter :confused:

Hade det varit en renras, hade du enkelt kunnat beställa ny stamtavla och sedan in till vet. för chipavläsning och inklistring av remsan på nya stamtavlan.

Vad veterinären tar för detta har jag ingen aning om faktiskt. Du får ringa och kolla :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 924
Senast: Nota
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 543
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 544
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur