Få tillverkat sadelgjord?

Vala

Trådstartare
Undrar om någon fått tillverkat en sadelgjord av sadelmakare åt er häst och om ni är nöjda?
Är det något som kan rekommenderas när man inte kan hitta en som passar ute på marknaden?

Sv: Få tillverkat sadelgjord?

Jag har fått dessa 2 sadelgjordar tillverkade åt i första hand den lipizzanare jag hade då, men dom har passat både fullblod, new forest, fjordingar och halvblod...

28973354.jpg

Sv: Få tillverkat sadelgjord?

Du är nöjd med dom misstänker jag?
Funderade först på att köpa den franska gjorden och få den kortad men vet inte om det fungerar så bra.
Men vill ju ha en sån gjord egentligen.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 402
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 191
Senast: super
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka