Få upp gammal hund i vikt fort?

Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Jag tog bort tandsten på min dvärghund ett halvår före innan han dog i andra krämpor (13 år).
 
Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Men jösses vad ni kan vrida till allt :rofl:
Hundens käke håller inte på att ruttna upp, och med tunn menar jag som jag skrev att hon i kroppstypen är ungefär som en greyhound. De hundarna är inte tjocka.

Ska jag visa hundens mun för veterinären så måste jag först söva henne.
Och oavsett vad ni försöker inbilla mig så är det alltid en risk att sövas, ju mindre djur desto större risk! desto äldre djur desto större risk.
Det är fakta.
 
Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Jag gissar att det kan vara värt att lyssna på de svar du har fått från veterinärerna peter_lundin och TantEster. De har betydligt mycket mer utbildning och erfarenhet än du.

Den lätta narkos som krävs för att titta en hund i munnen utgör en mycket liten risk.
 
Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Du får nog acceptera att du inte kan få upp vikten på din hund. åldern tar ut sin rätt vid olika ålder. Om kroppen inte tar upp det som den behöver så spelar det ingen roll hur mycket viktuoppgående foder du ger. Det åker ut där bak istället.
Jag jobbar inom hemvården med äldre och vi har vårdtagare som är magra men ändå pigga. Dom äter mycket mat,får näringsdrycker med mera för att lägga på hullet men det hjälper inte. Kan inte kroppen ta tillvara all näring så går det bara raka vägen ut där bak. Dom ända som tjänar på det är tillverkarna.
Jag är ingen djursjukvårdare och heller ingen undersköterska men i mitt jobb lär, bildar och ser jag min uppfattning.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Konstigt då att jag redan fått upp vikten på henne :grin:
 
Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Helt fantastiskt!!!:eek:

Kimmis, kan vi andra få veta hemligheten?
Vore toppen för de med svårgödda hundar.
 
Sv: Få upp gammal hund i vikt fort?

Hon har varit tunnare innan jag startade tråden, jag ville bara ha mer!

Och så kan jag tillägga att damen valde torrfoder istället för färskfoder idag, så hon har nog inte ont i tänderna...

Hon har ju alltid fri tillgång på foder, alltid haft, och kommer alltid att ha!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 409
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 632
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp