Få upp hullet

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare bambiii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 075
Sv: Få upp hullet

Jag ger hippo grov alfa till min plus fri tillgång på hö och nu har hon börjat bli finare i hullet. Har provat flera foder tidigare utan resultat, men detta verka fungera. Men vill du undvika högt protein som i lusernen så är inte detta heller ett alternativ då det är hyfsat högt i detta foder med.

*kl*
Mina hästar har aldrig tålt korn utan alltid blivit väldigt galliga i benen, så de får generellt bara havre, betfor och mineral utifrån behov och analys av grovfodret.

Hur får man upp hullet på bästa sätt på sin häst? Har hört att korn är mkt bra, men att man bara får ge krossad, ej hel för det kan vara farligt? :crazy:

hur mkt grovfoder får hästen,hur gammal,hur hårt arbetas den osv????

Man får bäst upp hullet genom att öka grovfodergivan :idea:

Får hästen så mkt den orkar äta så är ju lucern det bästa.
Börja med att bara ge lite grann och öka gradvis så ska du se att den slipper proteinknölarna!

Tack för alla svar :smirk: Min kille är 9, har inte börjat träna så mkt än, men tanken är att träna normalt. Ingen "hårtträning"

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
2 007
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka