Få vita tävlingskläder vita igen?

ponnymother

Trådstartare
Hur gör ni när ni tvättar ridbyxor och schabrak som fått fläckar på tävling?
Vi har vid ialla fall två gånger varit på tävling där regnet öst ner och de vita byxorna fått fläckar, antingen av lera eller att lädret färgat av sig, vet inte riktigt.
Sen när man kommer hem kanske man inte orkar tvätta samma dag utan det torkar in - men hur gör ni då?
Jag brukar ha fläckborttagningsmedel och får sen tvätta kanske två gånger, för man får inte tvätta varmare än 30 grader enligt tvättråden. Ett av paren är ett par Kingsland med röda och blå partier också...

Sv: Få vita tävlingskläder vita igen?

Ett ord, galltvål! :d
Jag blev alldeles chockad över hur vitt vårat tävlingsschabrak vart!

Har köpt en sådan, men hur använder du den? På det torra schabraket eller?

I början av flickans tävlingskarriär följde jag nogsamt tvättråden och fick aldrig tävlingsridbyxorna rena !Numera tvättar jag alltid dem i 60 grader,finns inte en chans att få de rena annars.....Ibland kompletterar jag med att använda Remol,till de ridbyxor som är helt vita utan revärer i andra färger.

Jag blöter alltid upp plagget, sen har jag mjuk svamp som jag har tvålen på, arbetar sedan upp ett skum, låter det verka en stund och tvättar sedan som vanligt i maskinen. Lycka till! :)

Liknande trådar

Utrustning Var och red jakt i mina vita ridbyxor. 4 timmar senare var jag lycklig och ridbyxorna rejält leriga. Nu är det tvättade med...
Svar
6
· Visningar
1 493
Utrustning Åh, jag behöver hjälp! Jag får inte rent mina vita helskodda ridbyxor. Fick lerstänk på låren på dem igår och det går fasen inte...
Svar
5
· Visningar
3 706
Senast: Emmae__
·
Utrustning Vi har ett stort problem just nu,köpte dyra fina vita tävlingsridbyxor i Falsterbo och använde dessa under helgens tävlingar. Första...
Svar
12
· Visningar
2 168
Senast: Långnos
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 312
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka