Bukefalos 28 år!

Hur få vita ridbyxor vita igen?

Dorinda

Trådstartare
Var och red jakt i mina vita ridbyxor. 4 timmar senare var jag lycklig och ridbyxorna rejält leriga. Nu är det tvättade med vittvättmedel 2 gånger och massor med "ta bort" medel. Men fortfarande är de fläckiga.
Är det bara att ge upp eller finns det några knep?
 
Sv: Hur få vita ridbyxor vita igen?

Jag har hört ett tips om att ta 1 matsked flytande "Yes diskmedel" i tvvättmedelsfacket tillsammans med vanligt tvättmedel när man tvättar vita schabrak, och det funkar riktigt bra. Jag har även ett par rätt billiga vita helskodda byxor och testat diskmedel där också, funkar!
 
Sv: Hur få vita ridbyxor vita igen?

Galltvål!

Det är verkligen toppen, har räddat mig många gånger. Jag hade den vanliga, "hårda" tvålen och gnuggade hårt direkt på fläckarna på ridbyxorna tills smutsen släppte, sen in i maskinen.

Funkade varje gång.

(Det bästa är att den inte innehåller några miljöfarliga kemikaler eller så! :) )
 
Sv: Hur få vita ridbyxor vita igen?

Yes har jag hemma, så det testar jag imorgon!
Priset på ridbyxorna är just nu rätt orelevant, om de inte blir renare behöver jag ändå köpa nya innan nästa tävling O_o
 
Sv: Hur få vita ridbyxor vita igen?

Lägg dom i en hink med vatten och lite klorin i. Det är nog det enda som kan rädda dom nu. Eftersom du redan har tvättat ett par gånger har fläckarna satt sig ordentligt.
 
Sv: Hur få vita ridbyxor vita igen?

Håller med Idas!

Galltvål är helt jädra underbart mot både envisa smutsfläckar och oljefläckar! :up:
 
Sv: Hur få vita ridbyxor vita igen?

Tala gärna om hur det gick, jag har samma problem som du. Var också och red en jakt och de vita ridbyxorna blev precis som dina. Jag gav upp på att få dom vita igen men lyckas du så är jag såklart väldigt nyfiken, blir billigare än att köpa nya. :P
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Zacci
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 389
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp