Facebook Marketplace

vilde

Trådstartare
Inga funktioner verkar funka som de skall på Facebook Marketplace, om jag t.ex. söker på något och sedan markerar sortera efter inlagd tid så försvinner nästan alla annonser och bara några få är kvar och de är inte ens de nyaste. Och vilka annonser som kommer upp vid en sökning verkar godtyckligt, många listas inte trots att jag sökt på precis deras rubrik osv.

Är det samma för er eller är det min webläsare som krånglar? Använder en laptop med windows 10 och nyaste Chrome-webläsaren.
 
Marketplace känns obehagligt - vi annonserade nyligen en vara på ett sportforum där den sen automatiskt (?) hamnade hos Marketplace. En vara för 85 000:- - och vi blev nedlusade med helt klart fejkade "köpare" från t.ex. Cairo, som ville skicka Fedex för att hämta den. Ideliga märkliga svar från länder långtlångtbort så att säga. Utan seriösa frågor eller nåt, Aldrig mera Marketplace!! Man måste vara SÅ misstänksam numera. Inte acceptera PayPal t.ex. då de ofta har fejkade PayPal-konton.
 
jag har aldrig förstått vitsen med marketplace, just för att det verkar så uselt. Är med i några relevanta köp- och säljgrupper och nöjer mig med det.

Jag ser enda fördelen i att inte själv vara med i "rätt" grupper att posta i. Ibland hittar jag lämplig grupp. Ibland inte. Men det är också enda. Blockade precis en äckelprofil som svarat på min annons. Ska sluta vara så snabb med att bara be om adress och skicka mitt nummer så de kan swisha när de säger de vill köpa. Oftast blir det ju en enkel affär så dock.
 
Jag älskar Marketplace och har både köpt och sålt en massa grejer där, men jag håller med om att sökfunktionen är usel. Dessutom är det helt hopplöst att hitta rätt kategori att sätta på varorna man säljer.
 

Liknande trådar

Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp