fällttävlans EM på tv??

Det är Jannes uttryckliga order när man rider i ett lag och inget som jag har bestämt.
Man kan nämligen inte skapa sina egna regler när man rider i ett lag ( även om vissa faktiskt verkar tro att dom kan det) :devil:

Många många ryttare tvingas gå runt när dom egentligen vill rida rakt fram för lagets skull, Linda tex red en snabbare vägar när hon inte längre hade laget att tänka på.

Med din inställning hoppas jag att du aldrig kommer rida i ett lag, för lagets skull!
 
Vad är det som är så gräsligt med min inställning..? :confused: Självklart måste man göra allt för laget, jag säger bara att jag vet att Anna inte red på toppen av sin kapacitet, men jag vet också varför hon inte gjorde det.. Du har ju gjort det här till en diskussion om något helt annat. Jag skrev bara att det kan finnas massa olika anledningar till att saker blir som dom blir..speciellt inom hästvärlden. Ursäkta mig för att man öppnar käften..! :devil:
 
Jag var där, stod nog ca 5 meter från trappan där olyckan med Austin o hans häst inträffade oah ja, hästen dog på fläcken, kan svära på att han var död innan han ens hade glidit ner på plan mark... Ruskigt otäckt att se!
 
Fy fasen & se det så nära! Ja stog typ 20 meter från hästen som bröt benet i vattenhindret på Gärds, det va inte heller nån höjdare.. :cry:
 
Fast om hela Sveriges elit står och faller med 4 ryttares resultat i EM så är det väl självfallet som så att man rider för kung och fosterland om man är med i det laget :D

Jag har själv ridit med en illa stukad fot sista dagen just endast för laget.

Sverige förlorade ju chansen att deltaga i OS nu OCH det finns andra ryttare som är på väg upp som mycket väl skulle kunnat göra ett super resultat på OS nästa år!

Frånsett de som nu red asså :devil:
 
Nej DU skrev att om inte Magnus hade brytit funderade Anna på att inte ens rida för att hon mådde dåligt. Då skrev jag att det är omöjligt för så får man inte göra oavsett hur man mår! Och då svarar du att tro vad ni vill :confused:
Läs dina inlägg igen!!
 
Vad är det som är så gräsligt med min inställning..? :confused: Självklart måste man göra allt för laget, jag säger bara att jag vet att Anna inte red på toppen av sin kapacitet, men jag vet också varför hon inte gjorde det..

Jo jag har talat med ett par av hennes mindre glada lagkamrater så jag vet också vad det beror på :mad:
 
Så du vet vad det beror på, men kan inte skriva det..? Va bra.. De mindre glada lagkamraterna (förutom Linda), var förstås helnöjda med sina egna insatser..? :angel:
Det känns som om det här börjar spåra ur.. Det gick helt enkelt åt skogen för laget, å den enda som gjorde en godkänd insats, av en eller annan anledning, var Linda..
 
Linda var inte heller så nöjd med hur det gick för laget, men det var ju inte hennes fel att det gick åt helvete iallafall!
Johan kom ju runt iallafall och det tyckte jag var helt OK! även om det var 3 stopp.
Anna red väldigt klantigt på räcket som hon störtade på 2 gången, inte ens jag gör så urdåliga anridningar på långa vägen :D
MAgnus häst var bakom skänkeln från start till mål, den brukar ju hoppa ganska lätt och han fick jobba HÅRT men det räckte tyvärr inte denna gången.


Du visste ju oxå vad det berodde på men har inte heller skrivit det av någon anledning :devil:
 
Nu får du väl ge dig!! Ja skrev väl för f**n inte att lagresultatet var Lindas fel..! Tvärtom, att hon är den enda som kan va nöjd med sin runda..! DU kanske skulle läsa mina inlägg igen..? Klart att inte Linda heller tycker det är kul att det går dåligt för laget..men att lägga 3 kassa resultat på Anna låter lite fegt i mina öron.. Sen tror jag inte att Anna "störtade" 2 gånger på samma hinder..?
Jo, ja skrev att det berodde på att Anna mådde mindre bra..men det missade du kanske..?? :devil:
 
ok nu spårar d ur..
linda gjorde en brq insats.. johans va ok tyckte jag..
dag gjorde oxå bra ifrån sej men inte i laget då..
o magnus va mindre lyckat likaså annas.
Fio menade andra gången anna störtade va d pga. en dålig anridningen.
inte andra gånge på samma hinder. hon störtade ju som bekant på 2.a hindret oxå ellenått.. "banken"....
nu slutar vi klaga på varandra,
 
Men är du helt dum i huvudet eller!!! VAR har jag skrivit att Anna störtade 2 gånger på samma hinder???? Jag skrev där anna störtade 2 gångeN .LÄÄÄÄÄÄÄSSSSSSSSS människa!!!


och VAR påstod jag att att du har skrivit att lagresultatet var Lindas fel?????????

Och VAR har jag skrivit att det var Annas fel att dom andra inte hade lysande resultat???????????


Du är ju för fan inte klok.................
 
Jag kan ju tycka kanske att Anna inte skulle varit med i laget överhuvudtaget då hon faktiskt inte gjort mer än en start i högre klass sedan olyckan.

det är lätt att vara efterklok, men när man rider i lag så får man offra sig så är det.
 
Nu är det så att fälttävlan har en viss benägenhet att bli av med de ekipage som från början står på listan. Både människor och hästar blir skadade innan avresan; Onyx/Viktoria Carlebäck, Raskolnikov/Annica Claesson, Mr Dalby/Anna Hilton. Därför får de som från början inte överhuvudtaget var påtänkta till mästerskapet åka. När Mr Dalby ej var startklar stod valet mellan Anna Hassö/Son of a Bitch och Dag Albert/Midnight Blue. Dags häst fick en senskada för ett år sedan och jag kan tänka mig att lagkapten Jan Jönsson tänkte hellre nåt stopp i terrängen men en frisk häst genom veterinärbesiktningen på sön, än en terrängritt med nåt stopp OCH en häst som kanske inte går igenom veterinärbesiktningen på sön. Nu kom Dag igenom tävlingen men inte Anna. Men som sagt; Det är lätt att vara efterklok.

Anna var helt enkelt inte förberedd på tävlingen och vem kan klandra henne? Sluta tjafsa, läget för OS blir inte bättre för det.

OBS! Linda och Standis: Ni tillsammans är bäst och vackrast i hela världen och jag ska alltid hålla tummarna för er! Att slå ALLA britter är inte fy skam!
:banana:
Ha det bra alla och sköt om er!
 

OBS! Linda och Standis: Ni tillsammans är bäst och vackrast i hela världen och jag ska alltid hålla tummarna för er! Att slå ALLA britter är inte fy skam!
:banana:
Ha det bra alla och sköt om er!


[/quote]




NEJ!! Fair Dobbin är MKT vackrare, Bullen är bara fet och klumpig ;)

Och att Linda skulle klå dom flesta är bara helt självklart :D
 
Fast jag vet ju att de andra i laget har ju haft bra mycket mer skador än vad Dags häst haft. Dessutom så har ju hans häst gått mycket bra i år och tävlat en hel del och det borde ju bevisa att den håller.

Du skrev just det jag menade ATT hon inte var tillräckligt förberedd och skulle kanske inte varit med i laget pga det som hände i Badminton FÖR det sitter alltid kvar i huvudet ett tag oavsett man heter Mark Todd eller Anna Hassö :D
 
Svar på: "Fast jag vet ju att de andra i laget har ju haft bra mycket mer skador än vad Dags häst haft."

Johans Tom har inte varit skadad alls, utan har varit fräsch hela tiden. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En journalist från danska TV2 tog jobb som hästskötare hos Andreas Helgstrand och filmade under sin tid där med dold kamera. Materialet...
Svar
0
· Visningar
563
Senast: Gunnar
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
915
Senast: sjoberga
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
780
Senast: Rosett
·
Samhälle Ska ni kolla? Börjar kl 12 på TV4 tror jag men vet inte när själva kröningen sker. Jag hade inte tänkt kolla men ändrade mig, är trött...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 431
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp