fällttävlans EM på tv??

W

wierd_chick

undrar är det någon som vet om någon tv kanal kommer visa något från detta? vill så gärna se men hade inte råd att åka dit... vet att svt24 ska sända men den kanalen har jag inte... :cry: någon som vet??
 
tror oxå bara att 24.an sänder (jag har den *tacksam*)
fast om dom gör bra ifrån sej kanske svt sänder i dom vanliga kanalerna oxå menhoppas inte på för mycke. finns d ingen granne elle nån ni kan våldgästa??
 
Jag har det lyxigt for jag ska dit pa sondag!!
Jag hade akt lordag, sondag men vi har distrikt masterskapen i YR hoppning pa lordag och jag maste kora Chris dit. Kvalificerar han till finalen pa sondag far han skritta dit for jag ska till Punchestown och se falttavlan.

Alla stora namn ar dar, och det ar pa min hemmaplan, sa jag ska packa bilen med paraply och regnklader och aka dit.
 
Men du vet att banhoppningen går på söndag och den är mindre rolig att se. Terrängen går ju på Lördagen.
 
Ja, och darfor har jag tvingat Chris att ta ledigt fran skolan pa fredag (imorgon), sa att han kan kvalificera till sondagen da istallet. For YR-tavlingen ar fre-son. Och man maste hoppa pa fredagen eller pa lordagen for att fa kunna hoppa pa sondagen.
Sa nu ar det bestamt, Ramona ska till Punchestown pa lordag!! Dessutom ar det flera Grand Prix tavlingar i banhoppning pa lordagen, och jag ar mest inriktad pa hoppning, sa jag skulle tycka att det var roligt att se det med.

Det ska bli kul i alla fall....aven fast att det ar lavat regn hela helgen....men vi bor ju pa Irland, sa vad forvantar vi oss!?
 
Re: fälttävlans EM på tv??

När går den o när sänds den på svt 24?
Någon som vet???
 
Lyckliga dig då! Det är alltid skillnad att se tävlingen i verkligheten än att se på TV, jag kommer iallfall vara bänkad framför TVn både Lördag och Söndag!
 
hejsan! såg att eurosport har en sändning imorgon halv 1 (12.30) men vet inte om d e från EM.. stod bara ridsport.

Annars sänder 24.an runt halv2 tror ja d va..kolla tv tidning elle ridsport .se
 
Jaså , det har jag missat! Undrar vad det kan vara ?? Svt 24 sänder ju direkt, men jag har väldigt svårt att föreställa mig att uthållighetsprovet börjar så sent som 13.20?? 12.20 Irländsk tid??
Skall kolla eurosport halv 1 oxå då :D
 
Det är väl kanske lite sent att svara nu...men jag har suttit och sett på tävlingen hela dagen nu! Började 1325 på 24 och håller på till 1830. Snart, snart kommer sista svenskan in! Som nr 54: Linda Algotsson. NU startade hon!!!
 
Jaha, nu kan jag avslöja att Linda kom in som tvåa efter sin ritt!!! Häst: Stand By Me. Kommentatorerna tror att hon ska ligga på sämst fjärde plats när tävlingen är över. *håller tummarna*
 
Ok summering till er som inte sett.
Magnus gällerdal trillade av..
Anna hassö imponerade INTE o såg ut att ha lite tankar sen VM.. riktigt dålig ritt ända från början då hon gick omkull redan på 2.a hindret.
Dag Albert såg bra ut dock ett stopp sen fick vi aldrig veta om han kom i mål.. (nyhetssändning osv..)
Johan Lundin såg kalas bra ut o imponeradeiaf på mej men fick bara se halva banan.
Linda algotsson såg oxå bra o stabil ut o ligge rpå 2.a plats inför morrondagen.

Sen vill jag skänka en tanke till Austin O'connor som krashade rätt in i trappen..Hans häst Fabio slog huvet rakt in i trappen o bröt troligtvis nacken elle spräckte skallen. ruskigt otäckt o jag får tårar i ögonen bara jag tänke rpå d.. :cry: :cry: :cry:
E så hemskt då d ska hända. Att förlora en häst bara för att den snubblar till..
Nu e d ju inte helt säkert att den dog men såg så ut ...
 
Nej, de avbröt bilden när det hände och sen släppte de ingen mer info under resten av tävlingen. Men det tog ett bra tag innan tävlingen fortsatte! Maken såg det när det hände och han sa att hästen gled ner med benen i vädret och det ryckte i kroppen. Dödsryckningar förmodligen? Jätteotäckt! Jag hörde inte heller nåt efteråt, men kan ju ha missat. Men det kommer säkert i Ridsport eller nån annanstans! Media brukar ju älska olyckor och att förfasa sig!
 
nej dom sa inget om den.
Men när den tog i trappen (hoppa ju upp för första steget) så gled den på rygg nerför trappsteget o benen rakt ut i luften utan att sprattla.. helt stilla..försökte liksom inte komma rätt.. blicken va alldeles tom o Austin sa Oh no Fabio... elle nå sånt.
har sett reprisen(inspelat) några gånger o e rätt säker på att den dog på fläcken.
 
Ja det trodde maken med (att Fabio dog på direkten), han är ju jägare och har sett fällda djur...otrevlig liknelse, men den enda jag kommer på. Tyckte han sa att det ryckte lite i benen (inte sprattlade!) men att hästen var helt stel och stilla i kroppen. Lättare att få rätt uppfattning när man kan se repris kanske! Mycket otäckt och tragiskt.
 
jo kanske ryckte lite i benen .. men just blicken o att den liksom bara gled ner utan att röra sej.. såg äckligt ut..
halsen böjdes även åt vä. prcis bakom öronen ungefär.. så tror han bröt nacken.
På Austins reaktion o på rösten så lät d iaf riktigt allvarligt..(hör d på bandet).

man kan ju iofs glädja sej åt att hästen dog lycklig.. den gjorde ju d den gillade. Men e ju en oersättlig förlust. o tycker så synd om Austin som förlorade en frisk häst pga. lite halt underlag o en snubbling. :cry:

Man vet ju att sånt här händer men man blir lika chockad varje gång.
Undra hur d gick med italienarens häst som startade först..såg illa ut d med fast kan ju ha varit en nervsmäll.. den lever ju iaf.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En journalist från danska TV2 tog jobb som hästskötare hos Andreas Helgstrand och filmade under sin tid där med dold kamera. Materialet...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Gunnar
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
797
Senast: sjoberga
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
767
Senast: Rosett
·
Samhälle Ska ni kolla? Börjar kl 12 på TV4 tror jag men vet inte när själva kröningen sker. Jag hade inte tänkt kolla men ändrade mig, är trött...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 383
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp