Färdigväxt ???

anna_panna

Trådstartare
Hur länge växer katter ?
Mina är nu snart 8 månader och väger 2+3 kg, en hona och en hane. Hur mycket större kan jag räkna med att de blir?
Mamman är en mindre än normalt och fader okänd (katthemsbarn)
Jag hoppas att de färdigväxta för då kan de fortfarande ut och flyga med mig :)
 
Man får nog räkna med att de fortsätter växa upp till ett års ålder. Givetvis beror det litegrann på vilken ras det handlar om också. Men "normalstorlek" för en hona brukar ligga på 3kg och för en hane 4-5kg.
 
hoppas på små katter, de äter inte lika mycket nu som innan jul men det kan ju bero på lite stökiga hemförhållanden
pensionat över jul, flygresor runt nyår och så har jag precis flyttat så det har varit lite rörigt men nu borde det lugna ned sig och börja äta tycker jag
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: Bison
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 136
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp