Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

R

Real_Life

Jag är lite sugen på att köpa en ny kavaj när jag får råd. Den jag har nu är billig, något för stor och allmänt tråkig, trots tappra försök att få den finare. Vilket den också blev, men inte tillräckligt ;)
Den är svart så jag vill ha en med lite färg nu. Är sugen på en mörkblå. MEN då till problemet. Vilken färg ska hjälmen ha? Svart för att inte stövlarna ska se helt "ensamma" ut om att vara svarta, eller mörkblå för att matcha kavajen? Jag har ändå funderingar på att köpa en ny hjälm framåt hösten så det är inga problem om den bör matcha kavajen :bump:
Schabraket sedan. Ska det ändå vara vitt (det ena med guldpasspoal, det andra med marinblå och silverpasspoal) eller ska jag ha mörkblått schabrak då? Det kanske blir tårkigare och mörkare, fast han är fin i det? :p
Det är svårt att matcha sig :angel: :rofl:

Jo förresten, en sak till. Kan inte ni som har mörblå kavaj lägga in nån bild på den (och er och hästen ;)) så jag får se litegrann hur det ser ut?
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

ska du hoppa eller dressyra eller annat?

jag har en mörkblå Borsod´Este kavaj, mörkblå hjälm. tycker att det är snyggast. tycker även att det är hjälmen och kavajen som ska matcha varandra och inte hjälmen och stövlarna.

9623192.jpg
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

Jag ska islandshästa :D
Det var riktigt snyggt med marinblå kavaj till. Kanske snyggare än med svart, stövlarna är ju ändå samma färg som sadeln och tränset så HELT ensamma blir de ju inte :p
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

Är Mazarinen den enda på hela buke som har marinblå kavaj? :eek:
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

helt klart ska du ju matcha kavaj och hjälm. stövlarna e ju ändå alltid svarta eller bruna.
här är jag med min blåa kavaj & hjälm har även en blå JW hjälm oxå. nu på bilden har hästen oxå blått på sig men det ser absolut inte kontigt ut om man har en annan färg. man måste ju ha lite omväxling oxå ;)

JNHRHQIMHPQRJ0.jpg
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

glömde säg att det är en Kingsland kavaj jag har och trivs jättebra med den :)
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

Snygg kavaj! Vad kostar en sån ungefär?
 
Sv: Färg på kavaj, hjälm, schabrak..?

Jag tycker att det är snyggast att matcha kavaj och hjälm.
Stövlarna matchar jag med övrig läderutrustning.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det big no no att tävla med marinblå kavaj och svart hjälm? Letar ny kavaj till dottern. Vi har landat i att hitta en begagnad CT...
2
Svar
22
· Visningar
1 279
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu när det har gått ett år efter jag köpte min förra kavaj börjar jag sukta på en ny. Då jag är otroligt nöjd med min Animo har jag hela...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: carriemma
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 371
Senast: Luzzan
·
Utrustning Helluw. Jag har en brunskäck på g hem till mig, vilka färger passar bäst? Jag avskyr beige , brunt och sånt hahah. Hon är en american...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp