Färg på sele till aprikosröd pudel

ufot

Trådstartare
Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen.

Jag har nästan bestämt mig för DOG COPENHAGEN COMFORT WALK PRO HARNESS 2024, men tittar också på HUNTER DIVO SELE (erfarenhet av dessa tas tacksamt emot).

Men vilken färg ska jag välja? Mina egens favoritfärger är blått och rött. Jag har själv mest blåa kläder och tänkte först köpa en blå sele, men passar min gyllene hund i blått? Rött är också jättefint, men skär sig den röda färgen mot aprikosrött?

Jag har också tittat på brunt (jag har ett läderkoppel i mörkbrunt) och funderar på om brunt passar bäst, eller inte…

Så vad säger ni, vilken färg hade ni valt?
 
Blått funkar fint. Har själv en aprikos pudel och på henne kör jag svart och orange. Är egentligen mer för blått, men av sportrivalitetsanledning så kan jag inte ha blått på min 😆
 
Jag hade nog valt brunt för att matcha med kopplet. Och så hade jag stylat både sele och koppel med en massa strass för det kan aldrig glittra för mycket 😁😂
 
Tack för alla svar!
Nu visade det sig att färgen var det minsta problemet… Var till en välsorterad butik med massor av selar. Ingen passar min lilla tjej. Vi får fortsätta med halsband…

Däremot beställde jag ett nytt koppel i tan (jag villhöver ett längre koppel). På bild ser det jättesnyggt ut. Ska bli intressant att se hur det ser ut i verkligheten. Velade länge mellan mörkbrun och tan.

När hon växt färdigt ska hon få ett riktigt handgjort läderhalsband i ljusbrunt läder. Det billiga läderhalsbandet från Temu hon har nu passar utmärkt, men jag är något tveksam till hållbarheten….
 
När jag köpte sele till min mellan för ngn månad sedan så hittade jag enbart två modeller som satt iaf någorlunda, men inte optimalt. Så blev den som satt bäst av dom vilket var en non stop. Nu är hon bara sju månader så hoppas ngn annan kommer sitta bättre nu när hon växt lite.
 
När jag köpte sele till min mellan för ngn månad sedan så hittade jag enbart två modeller som satt iaf någorlunda, men inte optimalt. Så blev den som satt bäst av dom vilket var en non stop. Nu är hon bara sju månader så hoppas ngn annan kommer sitta bättre nu när hon växt lite.
Min ligger precis mellan två storlekar nu. Hunter satt hyfsat i xs, men då var alla remmar max utspända. Känns sådär att köpa en dyr sele hon kommer att växa ut tämligen omgående… S i hunter var lite stor, men jag har förhoppningar om att den kommer att passa om några månader. Ska åka tillbaka till butiken och pröva igen när hon vuxit lite till.
 
Tack för alla svar!
Nu visade det sig att färgen var det minsta problemet… Var till en välsorterad butik med massor av selar. Ingen passar min lilla tjej. Vi får fortsätta med halsband…

Däremot beställde jag ett nytt koppel i tan (jag villhöver ett längre koppel). På bild ser det jättesnyggt ut. Ska bli intressant att se hur det ser ut i verkligheten. Velade länge mellan mörkbrun och tan.

När hon växt färdigt ska hon få ett riktigt handgjort läderhalsband i ljusbrunt läder. Det billiga läderhalsbandet från Temu hon har nu passar utmärkt, men jag är något tveksam till hållbarheten….
När Chika fyllde ett år fick hon också ett riktigt halsband i läder. Hon blir fjorton år i år och har det fortfarande. :heart
 

Liknande trådar

Utrustning Tycker ni min häst ska ha, på tävling då? Bild från förra våren, så ni ser ungefär hur hon ser ut, i färgen o så :). Hon har...
2
Svar
37
· Visningar
2 594
Senast: Prestige_
·
P
Utrustning Snart falsterbo o tänkte shoppa lite nya prylar i lite NYA färger till pållan. Frågan är bara vilka färger hon passar i.... Hon e fux...
2
Svar
28
· Visningar
2 461
Senast: nipa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp