Färskfoder i bitar?

Vi hade fodax förut, de har en variant med block.
Minns inte vad varje block väger nu på rak arm men våra 35kiloshundar tror jag åt en halv var morron o kväll.
Smidigt.

De är styckfrysta. Visst har de frust ihop lite men Smäller man påsen i golvet-backen en gång eller två så är alla loss. Eller bara ta en kniv eller så att dela enkelt med.
Ungefär 400 gram väger varje block.
 
@Monstermom

Nu vet jag inte alls hur du bor, men har du möjlighet att helt enkelt dela upp frysta korvar med sticksåg på ett säkert och icke-störande sätt? (svårt i lägenhet...)
Vi brukar alltid dela upp t ex stora revben för att de inte ska ta för stor plats i frysen eller ta för lång tid att gnaga i sig.
 
@Monstermom

Nu vet jag inte alls hur du bor, men har du möjlighet att helt enkelt dela upp frysta korvar med sticksåg på ett säkert och icke-störande sätt? (svårt i lägenhet...)
Vi brukar alltid dela upp t ex stora revben för att de inte ska ta för stor plats i frysen eller ta för lång tid att gnaga i sig.

Jag har som sagt hållit på så med Monster i perioder, jag vill inte krångla med det mer. Jag bor i hus så det har ju gått, men det är för mycket jobb för mig helt enkelt (och för äckligt). :)
 
Fått tag på för ca 38 kr/kg nu i små block, det känner jag mig rätt ok med ändå även om Fodax är billigare (men dubbelt så stora block). :up:

Torrfodret han fått ligger ju på knappt 60 kr/kg, visserligen mindre portioner men vete fanken om det inte landar ungefär på samma...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp