Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

fästingar

W

Wilson_Sessan

jag har en långhårig bonnkatt som går i skogen när han vill.
han blir full med fästingar och jag är rädd att han ska få nån sjukdom.
jag har provat spot on men det fungerar inte.
finns det nått vaccin som skyddar katter mot fästing burna sjukdomar??? :confused:

M

Moffen88

Prova ProtectLine finns att köpa på Granngården (lantmännen) Kostar runt hundringen och den förpackningen räcker länge. Nackdelen är att katten kan få som mjäll i pälsen, men ställer man inte ut dem så gör det ju inte så mycket.

S

Stoppard

Jag rekommenderar inte den, men
om du vill prova den gör det på
ett litet område först.
Har du provat Frontline?

P

plastik

Har använt Frontline på både hunden och katterna (fast olika förpackningar) och till katterna var det en sprayburk vilket gjorde att man således fick spraya på medlet, vilket inte var särskilt populärt, men det höll borta fästingarna och höll dessutom i sig en tid.

M

Moniq

Jag som har kissarna i sängen, tidvis alla tre :love: preparerar dem med Frontline. Har använt det några år nu, sedan det kom ut för katt. Hittade precis en fästing på den ena igår så nu har de fått sin 4:e dos för sommaren.
Det fungerar riktigt skapligt. Tycker dock det kan ta lite tid innan medlet blir effektivt, allra bäst blir det efter 2:a appliceringen.

Sv: fästingar

Jag gör ingenting åt fästingarna. Det är sällan de blir sjuka och de kan få behandling. Sålänge man går igenom dem varje dag och man inte har ENORMT mycket fästingar tror jag inte att det är så farligt.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 4842 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Använder ni fästingmedicin på era hundar? Min har redan börjat få fästingar efter promenad(bor på kusten...). Han blir mkt irriterad av...
2
Svar
35
· Visningar
1 173
Katthälsa Har en katt som börjar bli till åren (11 år), och som börjar bli lite väl smal. Tänker att första steget är att byta foder för att se...
Svar
6
· Visningar
506
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 036
Övr.Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar