Fågel i badrumsfläkten

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Catsu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 624

Catsu

Trådstartare
I morse när jag vaknade upptäckte jag att jag har en levande fågel i badrumsfläkten :wtf:. Troligtvis en kaja eftersom hela kajflocken flyger runt och sitter på taket och är mycket upprörda.
Någon som vet vem man kan anlita för att få hjälp med att få ut den? Själv vågar jag inte montera bort fläkten för då kan fågeln komma flaxande ner i mitt lilla badrum och jag tycker fåglar är skitläskiga :nailbiting::yuck:

Om du bor i hyresrätt kan du kanske ringa hyresvärden? Annars nån snäll granne som kan hjälpa dig. Du/den som hjälper dig kanske kan lyckas få in den i en tygpåse när ni monterar bort fläkten?

Har du en håv? Borde gå bra att försöka skruva bort fläkten och håva in fågeln och sen täppa för med en skärbräda eller någonting medan du snabbt går ut med den. Själv är jag inte heller speciellt förtjust i fåglar men vande mig lite efter att det börjat komma in duvor på den innätade balkongen när jag bodde i stan. Enda sättet att få ut dom var att ta på sig ett par arbetshandskar och fånga dom samtidigt som man försökte hindra katten från att hjälpa till.

I morse när jag vaknade upptäckte jag att jag har en levande fågel i badrumsfläkten :wtf:. Troligtvis en kaja eftersom hela kajflocken flyger runt och sitter på taket och är mycket upprörda.
Någon som vet vem man kan anlita för att få hjälp med att få ut den? Själv vågar jag inte montera bort fläkten för då kan fågeln komma flaxande ner i mitt lilla badrum och jag tycker fåglar är skitläskiga :nailbiting::yuck:

stackaren.
Själv hittade jag en uggla på logen i söndags morse. Den kraken försökte flyga ut genom glasrutan men det gick förstås inte så den ramlade ner på en oöppnad hösilagebal och såg förskräckt ut. Jag lämnade logporten på vid gavel den dagen och på kvällen var uggle-stackaren borta...

Fick ringa en elektriker som kunde koppla ur fläkten. Sen monterade hon bort den och hjälpte mig att få ut fågeln. Hon fick dra ut den ur röret och kunde släppa ut den genom fönstret. Så nu är fågeln på fri fot. Undrar mest hur den tog sig ner, det sitter en huv över trumman på taket :confused:

Liknande trådar

Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 833
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka