Sporthorse

Trådstartare
Någon som testat fager? Är det sån stor skillnad på fager och vanliga bett från något bättre märke av samma modell?
Funderar på att kanske köpa ett men vill först höra andras åsikter 😄
 
Någon som testat fager? Är det sån stor skillnad på fager och vanliga bett från något bättre märke av samma modell?
Funderar på att kanske köpa ett men vill först höra andras åsikter 😄
Ett tips är att leta upp en bettutprovare så behöver du inte köpa 'grisen i säcken' utan får hjälp att hitta rätt bett. 🙂
 
Jag använder modellerna Max och Madeleine på min häst. Den största skillnaden är ffa vikten på bettet, de väger ingenting. Min dam är väldigt lätt/känslig i munnen och gillar dem båda. När vi är redo så kommer jag att köpa kandarstången därifrån också.
 
Jag använder modellerna Max och Madeleine på min häst. Den största skillnaden är ffa vikten på bettet, de väger ingenting. Min dam är väldigt lätt/känslig i munnen och gillar dem båda. När vi är redo så kommer jag att köpa kandarstången därifrån också.
Jag är ute efter ett lätt och smalt bett som inte stör mer än nödvändigt i hästens mun.


Hur är fager i storleken?
 
Ett tips är att leta upp en bettutprovare så behöver du inte köpa 'grisen i säcken' utan får hjälp att hitta rätt bett. 🙂
Jag vet redan ungefär vad jag vill ha. Finns väl två modeller jag velar lite mellan. Eventuellt köper jag båda ifall dom är så bra som dom låter
 
Någon som testat fager? Är det sån stor skillnad på fager och vanliga bett från något bättre märke av samma modell?
Funderar på att kanske köpa ett men vill först höra andras åsikter 😄
På Emmishopen kan du hyra bett för 200:-, en vecka el 10 dagar (kmr inte ihåg vilket), o sen köpa det eller skicka tillbaks.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 190
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
1 894
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp