Bukefalos 28 år!

Fåglar och fönsterrutor!

kvandi

Trådstartare
Näe, alldeles nyss dunsade det till i fönsterrutan IGEN. Det är den femte fågeln på kort tid som flyger in i en av våra fönster. En har dött, en tog grannens kattjävel direkt, en fick jag själv räddat och satt i säkerhet tills den en timme senare var tillräckligt kvick för att flyga iväg. De två andra hittade jag inte varvid jag gissar att de kunde flyga iväg direkt.

Hur kan man göra för att fåglarna inte skall flyga in i rutorna? I mitt fall är det ett specifikt fönster som de verkar ladda rakt in i -alla fallen jag varit med om har skett nu på förmiddagen. Jag gissar att ljuset faller på ett sådant sätt att det inte ser ut som en ruta utan som himmel.

Har ni några tips?
 
Sv: Fåglar och fönsterrutor!

det är inte så att du har ett fönster på andra sidan huset/lägenheten som gör att fåglarna tror att dom kan flyga igenom?
så är det hemma hos mamma och pappa. ett under att köksfönstret håller ihop än :crazy:
 
Sv: Fåglar och fönsterrutor!

Jag har fått sätta upp lite skrämmsel saker i fönstren tex kattsiluett. Plus at tjag har katter som gärna sitter i fönstren. Nu har det dock inte hänt nått på hela vintern. (peppar peppar)
 
Sv: Fåglar och fönsterrutor!

Vi har ett liknande problem med vårt köksfönster. Det gick till och med så vilt till en gång att det numera finns en fläck med små fjädrar på som liksom limmats fast på fönstret när fågeln smällde i.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp