Fåglar som förstör täcken

Emmie_75

Trådstartare
Fåglarna hackar sönder hästarnas täcken i hagen för att dra ut stoppningen!
Vad ska jag göra??? Någon som varit med om detta tidigare?

Sv: Fåglar som förstör täcken

Har du prövat antibit? Det kanske fungerar på fåglar också :)

Ja,jag har!!Men de envisa fåglarna gav sej inte på hästarnas täcken utan våra utedynor som de totalförstörde:mad:Plockade massvis med stoppning ur dem efter att de hackat sönder.....

Nej, det har jag aldrig varit med om. Smarta fåglar! :laugh:

Men det är väl bara att ge fåglarna något alternativ så att de slipper att ha sönder täckena. Har du tex inte något gammalt kasserat täcke som du kan ta ut stoppningen från och lägga så att fåglarna lätt kommer åt det? Kan de slippa lägga ner arbete gör de säkert gärna det.

Köp chabloner som ser ut som rovfåglar och limma på med textillim. Det håller undan fåglarna ;)

Liknande trådar

Hundträning Hej kloka buke-folk Min gulliga lilla cocker 1,5 år har börjat skälla på fåglar. Aldrig i kopplet men när han är själv i trädgården...
Svar
4
· Visningar
369
Senast: Sassy
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka