F
Falskhet_
Ska kanske börja rida på Pelham med kedja och delta. behöver mer fakta om det. något man ska tänka på ? Rakt eller delat? Har testat att söka men fick inget tillräckligt svar. SNÄLLA HJÄLP!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tejpa ihop i öglorna? Vilka öglor? Förstod inte riktigt hur du menar men det lät ju som en smart idé.Jag hoppar min pålle på ett rakt med dubbla tyglar.
Fungerar kalas på det. Bästa bettet enligt han.![]()
Har klippt till ludd för att ha runt kedjan, det gillar han..
Tänk föresten på att det knappt går att ha pullargrimma om du har kedja och stång.. väldigt klumpigt blir det..
Jag brukar tejpa ihop tyglarna i öglona så det inte blir så mkt trassel, och det där med att rida på dubbla tyglar.. Det lär man sig också.![]()
Lycka till!
Vad är ett ponnypelham?
Jag använder ett rakt i rostfritt, det gillar min häst mycket bättre än både rakt gummi och ledat gummi.
Tänk på att raka gummipelham ofta är ganska tjocka och kan bli mycket i munnen på hästen.
Vår pålle gillar definitivt sitt oledade pelhambett.
Jag tänker inte tjata om att det är ett skarpt bett för det vet du säkert redan.
Däremot skulle jag inte vilja ha gummi-pelhambettet som någon rekommenderade för det är groteskt tjockt tycker jag.
Vet inte hur många märke det finns i gummi men Hööks är 21 mm tjockt medan deras raka i gul metall endast är 13 mm. 8 mm skillnad!![]()