Faldur frá Kílhrauni..

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Gullfaxi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 974
G

Gullfaxi

Är det någon som vet något om denna hingst? har kollat på en avkomma till honom, och vill gärna veta lite om han..
Hur är han i lynnet? Gångarter? Färg? Avkommer? mm
Vet ni något så skriv gärna.
Tack :)

Sv: Faldur frá Kílhrauni..

Faldur IS1990187920 är en svartskäck som är obedömd.Han har 94 i BLUP och 3 reggade men obedömda avkommor.

Faldur är e. Galdur f Saudarkróki. Galdur är bedömd 8.27 (exteriör 7.95 rideg 8.59) med bl.a 9.5 för vilja :d . Han visades enl WF i Sverige 2002 men fullföljde tydligen inte visningen för det saknas siffror. Han har 340 avkommor varav 4 st klass 1. Galdur är e. Gustur f Saudarkróki (bed 7.91 e. Sörli f Saudarkróki) och u. Hrafnhetta f Saudarkroki.

Faldurs mamma heter Röskva f Snartarstödum, ett obedömt sto med 83 i BLUP. Hon har 4 avkommor och är e. Verdandi f Gullberastödum u. Brún f Snartarstödum ue. Òfeigur f Hvanneyri.

En liten bit på väg i alla fall:) / Ninni

Sv: Faldur frá Kílhrauni..

Tack ska du ha.. ja en liten bit på vägen är alltid bra =D

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 721
Senast: Hedwig
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Freazer
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de... 2
Svar
32
· Visningar
3 107
Senast: Lea88
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?