fäller denna korsning?

Jenka

Trådstartare
Teoretisk fråga... En korsning mellan två icke fällande raser, tex bichon frisé och lhasa apso, kan det bli en hund som fäller? Olika pälstyp men båda icke fällande, som sagt.

Sv: fäller denna korsning?

sannolikheten borde ju vara rätt stor för att den inte ska fälla. däremot hur pälsen blir att ta hand om kan bli intressant... :) anledningen till att en hund fäller måste ju vara genetiskt nedärvd, så.... det enda jag kan tänka mig är om pälstyperna är olika, tex med eller utan underull, och rasen utan underull av någon anledning har anlag för att fälla underull men inte täckhår... undrar om det ens är möjligt? men kul att spekulera! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: farin
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 734
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 538
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V