Faller ur pga av boxvila

Croquis

Trådstartare
Har ett sto som står på boxvila pga av senskada. Problemet är att hon har börjat tappa i vikt, revbenen har börjat skönjas. Hon har fortfarande muskler över rumpan och halsen så fallit ur totalt har hon inte gjort. Naturligtvis så gillar hon inte att stå inne något vidare, hon har sällskap och mat hela tiden. Sjukhage funkar inte, då lever hon rövare och leker rodeo.

Hon har fri tillgång på kanonhö (10,9 MJ och 101 SRP) och får just nu 2 kg havre också + mineraler och vitaminer.

Vad mer kan jag göra? Funderar på lusern, olja och betfor. Hjälp mig med tips, hon rasade jättesnabbt i vikt den gången hon hade borrelia och det vill jag inte vara med om igen.

Sv: Faller ur pga av boxvila

min boxvilande häst får krafft rehab, tycker att det funkar jätte bra, visserligen bedrövligt dyrt men hon har blivit mycket finare sen hon började få det istället för kraft groov 125. kanske värt att testa?

Sv: Faller ur pga av boxvila

Ja Krafft Rehab är jättebra för konvalescenter, det används på Strömsholm som foder där.

Rehab, lucern, betfor och olja låter som en bra blandning.

Liknande trådar

W
Foder & Strö Hej, skulle verkligen behöva lite råd nu. Jag har en smäcker, och tyvärr, för smal D-ponny! :( Jag har haft min ponny i 13 månader...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Weathergirl
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
2 059
Senast: Allegra
·
G
Foder & Strö Det finns säkert fler liknande trådar om detta innan, men jag har inte hittat någon som stämmer in på mitt problem så jag skriver en ny... 2
Svar
20
· Visningar
1 659
Senast: orcide
·
Foder & Strö Har ju fått hjälp här med att räkna ut foderstat, har ett kanon hö med dessa värden: Torrsubstans: 84% Smältbartprotein...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: _Peplis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka