Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen händer det då och då.
Och jag tycker det räcker med en gång, för som förbundets talesman sa till mig: Det håller inte juridiskt att dömma någon i diciplinnämnden om vi inte är säkra på att det inte går att anmäla någon annan.
Självklart går det. Men inte utan merkostnader. Pinkoderna måste ju läggas in och oavsett om det är ridsportförbundet eller programleverantören som gör det så kommer vi att få betala för det, antingen genom t ex dyrare licens eller genom dyrare anmälningsavgifter. Det blir ALLTID konsumenten som får betala.Equip är väl det största programleverantörer, men sedan finns det några små, borde inte de gå att när dessa leverantörer får sina uppdateringar från SvRF med licensnummer så kommer även en pinkod till varje licensnummer med, detta licensnummer får man varje år när man har betalt in licensen, när kortet skickas till en. Därefter blir det ens eget ansvar att hålla reda på pinkod och inte lämna ut det.
Håller fullständigt med.Därför hade det varit på sin plats att Equipe försökte hjälpa de som drabbats i stället....
Fast jag gillar inte heller den lösningen. Jag tycker bäst om när jag får lösa ut mig efter tävlingens slut. Då blir det bara ett tillfälle då pengar ska hanteras och jag som ryttare slipper "ligga ute" med pengar i onödan om det skulle gå bra på tävlingen.Solklart så kan man inte dömas av diciplinnämnden.. hoppas vi.
men jag tycker att Equipe egen kommande lösning är ok och räcker. Det innebär att man betalar samtidigt som man anmäler och betalar man inte så är man inte anmäld.(Man betalar via sin egen bank via Equipe.)
Det borde lösa de flesta problemen...
Fast jag gillar inte heller den lösningen. Jag tycker bäst om när jag får lösa ut mig efter tävlingens slut. Då blir det bara ett tillfälle då pengar ska hanteras och jag som ryttare slipper "ligga ute" med pengar i onödan om det skulle gå bra på tävlingen.
Du slipper ligga ute med pengar.. men arrangören då? *suck*
Vad menar du med det? Vad betalar ni ut innan tävlingen är avklarad![]()
Det där tycker jag var rätt kraftigt skrivet, varför "hata" (inom citationstecken, men ändå) mig för min åsikt?
Varför förlorar ni en massa pengar på att ryttarna löser ut sig efter tävlingen? Så otroligt mycket pengar kan det ju inte vara i ränta?![]()
Problemet är väl skulle jag tippa att det blir en väldig administration runt det hela. Om alla som har licens ska ha ett eget lösenord...