Bukefalos 28 år!

Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Kalaspinglan

Trådstartare
Igår kväll fick jag någon slags förkänning inför vad som komma skall. Hela dagen var jag illamående och kände mig lite "knepig i magen". Tog ändå med Filip till öppna förskolan där han lekte och hade verkligen skoj, även om han blev väldigt trött mot slutet.

Efter lunch åkte vi hem där jag skrev ner alla hästsaker jag tänkt sälja, smorde upp allt läder och tvättade kläderna. Får se om jag blir av med allt nu. Jösses vad mycket saker jag lyckats samla på mig, trots att jag inte haft egen häst så länge.

Nåväl. På eftermiddagen/kvällen började värken i ländryggen och sammandragningarna. Började också känna av lite tryck mot "nödutgången" och få sån där "krystvärkskänsla-light".

Eftersom sambon skulle ut på "special mission" idag på jobbet och åka hemifrån 0300 inatt så lovade jag honom att ingen bebis skulle pluppa ut idag. Men ganska kraftiga sammandragningar och en massa larviga fantasier gjorde mig sömnlös halva natten. Tack och lov har min lilla terrorist i princip sovit hela natten, jag har inte klivit upp alls inatt för att ge honom vare sig napp eller välling.

Jag har i alla fall avbokat besiktningstiden idag. Det är bättre jag ligger på soffan och tar det lugnt, ifall bebisen skulle få för sig att vilja komma ut. Det är lite tidigt ännu tycker jag (BF 27 feb). Ska ringa barnmorskan om en timme när telefontiden börjar för att rådfråga - även om sammandragningarna just nu avtagit (tills jag alldeles nyss ställde mig upp och flyttade en låda till Filip).

Nej. Usch vad patetisk jag är. Nu går jag runt och känner efter hela tiden.

Tänk. När jag väntade Filip gick jag runt och nojjade mig hela tiden. "Är det här ett tecken på att det är på g?" När jag väl fått Filip så "hånskrattade" jag åt alla andra förstagångsföderskor som var som jag.. "jaja.. du märker när det är på gång, lilla gumman".
Nu är jag ju där igen. Patetiska jag. "Undrar om det är på gång nu? Såhär ska det väl ändå inte kännas? Eller ska det det?"..
Hmm... trodde att jag skulle känna mig lite lite lite mer rutinerad den här gången.

Hur som helst så ska jag packa väskan som ska till BB idag. Försöka fixa batterier till kameran så vi inte får batteritorsk under förlossningen.

Jösses.. hur ska jag klara av att gå över tiden?!?! ;)
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Hur var det med första sonen då, kom han före BF?
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Filip var på g i vecka 35, men vi lyckades stoppa det hela. Han föddes i vecka 37+...

Har just pratat med min bm, hon sa åt mig att lämna bort sonen till mormor och morfar och lägga mig på soffan och äta choklad och se på teve resten av dagen...

Så framför datorn kan jag sitta lugnt och stilla, ligga och se på teve i lugn och ro, och packa lite bb-väska. ;)
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Tja, då är det säkert inte omöjligt att något är på G snart då. Hoppas att det går bra! Det där med att lämna bort sonen över dagen och lägga sig och vila låter väl som en bra idé!
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Hörru du, det är bara att knipa. Annars smiter du faktiskt före mig i kön och så gör vi inte på det här stället. Tala om det för bebis. ;):D
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

åh vad spännande!! hur är det, om första barnet kom ut tidigt är risken större att andra barnet också kommer tidigt? nån som vet det?

Hoppas allt går bra för er!
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Måste ju tillägga att om det nu är på gång så önskar jag dig självklart lycka till! :love:
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

åh vad spännande!! hur är det, om första barnet kom ut tidigt är risken större att andra barnet också kommer tidigt? nån som vet det?

Hoppas allt går bra för er!

Enligt min goda vän som är barnmorska finns det inga "belägg" för att andra barnet kommer tidigt, bara för att första barnet kom innan bf.
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Hörru du, det är bara att knipa. Annars smiter du faktiskt före mig i kön och så gör vi inte på det här stället. Tala om det för bebis. ;):D

Aj då. Jag ber om ursäkt på bebis vägnar... om han (det måste ju vara en han om bäsingen nu tänker bråka såhär pass mycket) kommer ut tidigare än beräknat. :smirk:
 
Sv: Falskt alarm, och larviga tankar inför förlossning nr 2

Tänk. När jag väntade Filip gick jag runt och nojjade mig hela tiden. "Är det här ett tecken på att det är på g?" När jag väl fått Filip så "hånskrattade" jag åt alla andra förstagångsföderskor som var som jag.. "jaja.. du märker när det är på gång, lilla gumman".
Nu är jag ju där igen. Patetiska jag. "Undrar om det är på gång nu? Såhär ska det väl ändå inte kännas? Eller ska det det?"..
Hmm... trodde att jag skulle känna mig lite lite lite mer rutinerad den här gången.

Jag måste erkänna att jag var värre än du...när jag väntade nummer 4 åkte vi in, men det var falskt alarm så vi fick åka hem igen!! Det kändes pinsamt, nog borde väl jag ha kommit ihåg hur det "skulle kännas"...:angel:

Lycka till, förresten! :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 268
Senast: Nominous
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 159
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Hej! Kände att jag behövde skriva av mig. Går in i vecka 38 på söndag och har dom senaste två veckorna blivit deppig och mer orolig...
Svar
9
· Visningar
5 573
Senast: Krati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp