- Svar: 19
- Visningar: 3 427
(Ridsport) Ett nödrop som spridits på Facebook om att det ska finnas 200 undernärda hästar som måste tas omhand har ingen verklighetsförankring enligt länsstyrelsen i Skåne.
Läs mer...
Läs mer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka djurrättsorganisationer har spridit det? Jag trodde det avr en person som var medlem i en kattorganisation som spridit det hela.
finns hänvisning till kattjouren på facebook.
fast ja... den gården med 92 hästar finns det ju bilder på internet som visar hur några av dom ser ut - mitt i sommaren.
Jag vet inte vilken bortförklaring som skulle kunna rättfärdiga att hästar ser ut så mitt i sommaren om dom inte är rejält sjuka, men då ska dom vara hos veterinär och inte på bete!
Oavsett kön och ålder![]()
Vilka djurrättsorganisationer har spridit det? Jag trodde det avr en person som var medlem i en kattorganisation som spridit det hela.
Om du följt den tråd som uppkom här på buke i ämnet så finns det en länk till hur unghingstarna såg ut mitt i sommaren. Det finns också en bild på den vattentillgång de hade... det är beklämmande. Dock har ägaren fixat vattnet av vad jag förstått. Men kika i tråden som hänvisar till att man ska googla två sökord. Du kommer då in på ett annat hästforum och där kan du finna bilder som Inte är vackra, tog ont i hjärtat att se dom...
För mig finns det ingen ursäkt för att låta någon häst se ut sådär..en unghingst som inte klarar betet ska tas in och stödfodras. Jag har sett fler bilder från stället och det är under all kritik. Fasligt vad folk på bukefalos ska försvara vanvård ofta..lite sorgligt. Jag har haft unghingstar i många år och ingen har behövt bli sådär..