Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

Vi är också i stort behov av att hitta en bil där vi får plats med barnvagn och hundbur (till en stor 50 kg vovve) i bak. Just nu har vi en Suzuki grand vitara, men den är alldeles för liten i lastutrymmet bak tyvärr. Annars älskar jag verkligen den bilen!!!
 
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

ameo skrev:
Kom bara ihåg, om ni ska ha fler barn ;), att barnstolarna tar plats på BREDDEN... Två barnstolar (oavsett fraåmåt- eller bakåtvända, tar massor med utrymme, så det är VÄLDIGT obekvämt att sitta mellan/bredvid dem i baksätet. Min rumpa får inte ens plats mellan :eek:...
Ska ni ha fler barn så blir nog bilen inte så praktisk längre.

vi har en bältesstol åt stora och en bakåtvändbilstol till lilla bredvid varandera och där är inga problem att sitta på sätet som blir över... och vi har en vanlig kombi... däremot verkar det jobbigt att klättra in MELLAN två bilstolar :D
 
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

När vi skulle få barn nr.4 köpte vi en Starcraft (Cheva van - Kanadensisk modell). Den var det 7 platser i; 2 stolar fram, 2 stolar i mitten och en soffa för 3 längst bak. Hyfsat stort bagageutrymme, kunde iaf ställa barnvagnen på tvären utan att fälla ihop den.
Efter ngr år och ett barn till bytte vi till en VW Caravelle, långa modellen, med 9 platser: 3 fram 3 i mitten och 3 längst bak (en stol + 2-soffa på alla rader, stolarna eller sofforna kan enkelt tas bort). Suveränt bagageutrymme, får in (om jag fäller ner bakersta ryggstöden) 3 st. cyklar stående, t.e.x. Skjutdörr på ena sidan är också bra! God överblick när man kör!! Framhjulsdrift - inga problem på hala vintervägar!
Trodde aldrig att jag skulle gilla att köra "buss", men nu vill jag knappt köra en "vanlig" bil, man sitter ju så lågt!!?
Visst, sjukdomar finns på bilen; pga att man sällan lastar tungt så blir det ingen belastning på bromsarna bak = handbromsen kan inte användas vintertid (iaf på vår bil!)för då fryser den :confused: !
Några negativa aspekter: fickparkering....det undviker jag :rofl:
Lycka till i bildjungeln!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

lippan skrev:
När vi skulle få barn nr.4 köpte vi en Starcraft (Cheva van - Kanadensisk modell). .....

Efter ngr år och ett barn till bytte vi till en VW Caravelle

Chevrolet Starcraft, verkligen cool! Hittade dessa bilder, det ser sock ut som om man borde ha en bensinpump hemma på gården för den storleken på bil...men mäktig är den verkligen! :) http://www.andersin.se/auto/bil8 - 2.htm
Kolla ffa träinredningen, den ljusa skinnklädseln, och bilens färg! Jeeeses!

VW Caravelle, ser praktisk och rymlig ut, inte lika flott som Starcraften, men säkerligen bättre prisläge!
 
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

Kalaspinglan skrev:
Vi är också i stort behov av att hitta en bil där vi får plats med barnvagn och hundbur (till en stor 50 kg vovve) i bak. Just nu har vi en Suzuki grand vitara, men den är alldeles för liten i lastutrymmet bak tyvärr. Annars älskar jag verkligen den bilen!!!
Den är jättesnygg, men känns som sagt lite liten!
 
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

Nordstjernan skrev:
Chevrolet Starcraft, verkligen cool! Hittade dessa bilder, det ser sock ut som om man borde ha en bensinpump hemma på gården för den storleken på bil...men mäktig är den verkligen! :) http://www.andersin.se/auto/bil8 - 2.htm
Kolla ffa träinredningen, den ljusa skinnklädseln, och bilens färg! Jeeeses!

VW Caravelle, ser praktisk och rymlig ut, inte lika flott som Starcraften, men säkerligen bättre prisläge!

Oj vilken fin bild du hittat på chevan!:)
Den vi hade var av lite äldre modell, men ändå...den var rätt maffig att köra!!
Tyvärr är inte Caravellen spec. billig att köpa ny idag, har sett den nya modellen och den skulle jag vilja ha!:angel:
multivan_galleri_13_21769.jpg



Nu börjar barnen bli stora och det är sällan vi åker alla 7, så nu vill maken köpa en ..... Volvo!?:smirk:
 
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

lippan skrev:
Nu börjar barnen bli stora och det är sällan vi åker alla 7, så nu vill maken köpa en ..... Volvo!?:smirk:
Volvo är inte så pjåkigt. De kan vara ruskigt eleganta också.
Tex sedanmodellerna är ju tjusiga.

Vi har inte en sedan men en Volvo Ocean Race, och det är så vacker färg så man kan drunkna!:love: :love: :love:
 
Sv: Familjevänlig bil...vad skulle ni rekommendera?

Nordstjernan skrev:
Volvo är inte så pjåkigt. De kan vara ruskigt eleganta också.
Tex sedanmodellerna är ju tjusiga.

Vi har inte en sedan men en Volvo Ocean Race, och det är så vacker färg så man kan drunkna!:love: :love: :love:

Håller med, volvo är inte så tokigt!! Vi hade en 245:a för länge sedan:)
Man jag kommer att sakna min "buss"....:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp