R
RELLA
Är det någon mer än jag som haft fång på sitt dräcktiga sto???Mitt sto har aldrig haft det förut.Och hon har varit inne på nätterna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När ska ditt sto föla? Detta året vet jag att det har varit mycket fånghästar. Våran poinny fick det trots att hon inte ens var tjock. Veterinären sa att det var mycket i våra trakter. Han hade bla. fått avliva en travare och ett fullblod på samma dag. Det är ju raser som inte så ofta drabbas av fång annars.Är det någon mer än jag som haft fång på sitt dräcktiga sto???Mitt sto har aldrig haft det förut.Och hon har varit inne på nätterna.![]()
Jag har en känsla av att just dräktighetsrelaterad fång brukar komma i slutet av dräktigheterna, och inte så här pass tidigt?
Kanske jag ahr missuppfattat det hela eftersom jag 8tack o lov) inte har ngn erfarenhet alls av det hela.
Nu vet jag inte vart i landet du huserar ÅKE , men här i Halland verkar det ha varit tvärtom -ett lugnt år vad det gäller fång.
Nu tjatar jag lite, men jag är ju som bekant otroligt lärdomstörstig...
ÄR det så att dräktighetsfång uppkommer under hela dräktigheten, och att jag bara "fått för mig2 att det oftast sker i slutet av den?
Och har några bekant vars sto alltid får några rejäla kolikattacker mellan 70-100 dygns dräktighet-någon mera som har hört om sådana beteenden?
Nej, detta var inte belastningsrelaterat utan foderutlöst. Samma tidsperiod som de andra gångerna de stoet haft fånganfall.Men nu pratar du om belastningsfång eller?