Fånga bilder från videouppspelning?

Kissing Spine

Trådstartare
Vaaarför går det inte att trycka print screen och kopiera in till paint? Hur tusan gör man? Vill kopiera bilder från en film alltså.

Sv: Fånga bilder från videouppspelning?

Man hittar en mediaspelare där det går. Testa lite olia, vet att det inte funkar med Windows media player eller Winamp men jag tror att det funkar med VLC.

I VLC kan du gå in på "video" i menyn och klicka "skärmbild", så sparas en skärmdump utan att du behöver klistra in i Paint.

Om det bara blir en svart bild när du gör en Printscreen from windows media player, så kan det ha att göra med "Overlay" eller videoaccellerations" -inställningar. Om man stänger av dem så borde det fungera.

Kommer inte ihåg exakt var inställningarna finns, men någonstans inne under Verktyg > Prestanda har jag för mig.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fjorde en felanmälan av det som är på bilden. Beskrev att den inte går att koppla in i datorn pga har blivit böjd. Men vad heter...
Svar
4
· Visningar
316
Senast: Elo
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
135
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
676
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Det enda jag får fram när jag googlar är att man ska trycka ALT+ 2016 men det funkar inte. Min dator (hp) går bara in på spara... 2
Svar
21
· Visningar
886
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka