A
alexandra2
I somras fick min gamla tävlingsponny fång
... Eftersom jag själv var sjuk så skickade jag bara iväg henne till bekanta som kunde ta hand om henne. I början av september fick jag hem henne, mager och stressad. Att stå på sandpaddock ensam är inget liv för henne.
Så nu börjar jag fundera på vad jag ska ta mig till nästa sommar (det gäller ju att börja i tid). På röntgen visar hon bara en liten förändring på hovbenet och hon har fått beta lite nu på hösten utan att bli varm eller öm i fötterna.
Eftersom jag mest behållit henne för att hon ska få en fin pension känns det ju jättedumt att ha henne instängd halva året då det finns gräs. Så nu har jag kommit på något
. Jag har "hittat" en gammal öde kohage som jag tror jag kan få förfoga över. Det har inte gått några kor där sen 60-talet men det är ändå välkupperat naturbete med massor av enar, nypon och hallonbuskar. Vad tror ni om det? Vilka gräs och träd-sorter är bra resp dåliga ur "fångsynpunkt"?
Och ni som har fånghästar, berätta gärna hur ni löst det! Jag tycker det är så synd om hon ska behöva stå själv utan bete de sista åren av sitt liv.
Så nu börjar jag fundera på vad jag ska ta mig till nästa sommar (det gäller ju att börja i tid). På röntgen visar hon bara en liten förändring på hovbenet och hon har fått beta lite nu på hösten utan att bli varm eller öm i fötterna.
Eftersom jag mest behållit henne för att hon ska få en fin pension känns det ju jättedumt att ha henne instängd halva året då det finns gräs. Så nu har jag kommit på något
Och ni som har fånghästar, berätta gärna hur ni löst det! Jag tycker det är så synd om hon ska behöva stå själv utan bete de sista åren av sitt liv.