Får, Fjell och Fjordgluttar

Sitter i solen och tittar på när hundarna rastar sig. Längtar hem...
 

Bifogade filer

  • 20180419_175621.jpg
    20180419_175621.jpg
    572,6 KB · Visningar: 110
Hur länge blir du borta? Vet du det?
Med lite tur kan jag åka hem natten till tisdag! Bara 40 tackor kvar som ska lamma, och på måndag ska de första 300 lammen behandlas mot koccidier, ett ganska tungrott projekt som de vill ha med mig på. För arbetsgivarens skull får jag vara kvar en bit in i Maj, men jag åker hem så fort de kan avvara mig...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Du vill inte ha med ett par corgisar också? Tror de skulle gilla det där. Jag med. Men jag är rädd för får:meh::nailbiting:
NKS är fel att starta med om man är rädd, de är bängliga, ganska offensiva och väger ~100 kg styck. Du får komma hem till oss och träffa våra pälsfår som mjukstart istället ;)

Jag är också rädd att corgisarna skulle få mindervärdeskomplex av att leka med BCs i de här backarna :angel:
 
NKS är fel att starta med om man är rädd, de är bängliga, ganska offensiva och väger ~100 kg styck. Du får komma hem till oss och träffa våra pälsfår som mjukstart istället ;)

Jag är också rädd att corgisarna skulle få mindervärdeskomplex av att leka med BCs i de här backarna :angel:
Man skulle kunna ha mini på någon kulle utanför stan med Tabackstorpsfår (fast pälsfår - är det dala pälsfår? Då är de väl heller inte så stora?)

PS den här tråden är ett vårtecken :heart
 
Pälsfår är gotländsk päls!
Något nytt att googla på jobbet :o

(Jag mötte lite allmogefår i dagarna och för mig som bara haft får av typen "okänt köttdjur" väckte det vilt ha-begär. Gotlänningarna var stora jämfört med dalafåren)
 
Senast ändrad:
Något nytt att googla på jobbet :o

(Jag mötte lite allmogefår i dagarna och för mig som bara haft får av typen "okänt köttdjur" väckte det vilt ha-begär. Gotlänningarna var stora jämfört med dalafåren)
Ja, dala-päls är väl ungefär hälften så stora som pälsfåren!
 
Inatt gör vi sista nattpasset, sen har jag helgen på mig att snurra tillbaka dygnet och så kör vi igen måndag morgon. Då ska ca 350 lamm avmaskas, behandlas mot fästingar och koccidier... Sen får jag förhoppningsvis åka hem! :D :heart
31097767_10155666039643666_4796359007881134080_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska sluta spamma snackistråden med norgebilder. Nu blir det en egen tråd! Hundarna och jag är på norska västkusten, några mil söder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 879
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp