Får flyttfirmor bete sig hur som helst?

F-skatt är ett måste om man tar betalt för en tjänst. Det går inte att göra som privatperson.
(Jag jar lusläst reglerna för att hitta kryphål och slippa ha f-skatt, men det går inte. Enda alternativet är egenanställning, som du nämnt)
Men man kan alltid fakturera "överskjutande kostnad", sålda varor eller liknande, utan att ha f-skatt.
Fast om det finns en firma eller inte är väl inte relevant detta??
Det är en flytt av privat bohag, ett hem.

Det som de bör ersätta är kostnader och omak som uppstått pga deras kontraktsbrott?
 
Fast om det finns en firma eller inte är väl inte relevant detta??
Det är en flytt av privat bohag, ett hem.

Det som de bör ersätta är kostnader och omak som uppstått pga deras kontraktsbrott?
Mitt svar angående f-skatt var en fortsättning på diskussion om huruvida man som privatperson (utan f-skatt) kan skicka en faktura. Och det kan man ju.

Lägger in citaten nedan:
Det blir nog ingen faktura som sådan. Skulle tro att det kan bli en form av reklamation där du begär ersättning, kanske?
varför skulle det inte bli en faktura?
Är väl bara att fakturera mellanskillnad mellan pris enligt offert och det pris man fick betala till den firma som utförde jobbet.
Läste om det en del när jag satt "i skiten" som kund och slutsatsen var att jag behövde vara egenanställd eller nåt sånt för att kunna fakturera pga f-skatt. Det var lite trassligare än att bara skriva ihop.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp