”Får inte ens ha en guldfisk”

Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

Ursäkta den fruktansvärt låga nivån, men vad händer om han får silverfiskar?

(Sitter på jobbet med "måste bli klart idag"-jobb men bara MÅSTE ha en paus)
 
Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

Silverfiskarna kommer givetvis att omhändertagas för omplacering i ett bättre , mer djurvänligt hem.:idea:
 
Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

(Aftonbladet)
Travkusken piskade sin häst i ett lopp och dömdes för djurplågeri.
Nu, fyra år senare, kommer nästa straff: Djurförbud.
– Han får inte ens ha en guldfisk, säger Mats Fransson, informationschef på STC.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article4435243.ab
Det normala är att man får djurförbud för vissa djurslag. Skulle tro att det är så i det här fallet också bara att STC och Aftonbladet inte har blivit informerade ordentligt.
 
Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

Vet du vad det här är ;) Var inte en sådan Piraya. :)
 
Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

Är det inte ett skadedjur som springer i badrummet, eller om de nu ålar sig fram, är ingen silverfiskexpert (men jag kanske kan bli!)?

Eller är jag helt ute och simmar (eller cyklar kanske låter bättre)...
 
Sv: ”Får inte ens ha en guldfisk”

Vet du vad det här är ;) Var inte en sådan Piraya. :)



Skäms på dig att förstöra en allvarsam teoretiskt inriktad debattråd med personangrepp.:eek::p:D

(Förresten, piraya...hur kan du veta när jag anstränger mig så hårt med att vara snäll?):cool::angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 921
L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Hästnyheter En travkusk ska ha delat ut omkring 30 piskrapp på en travhäst under ett tävlingslopp på en västsvensk travbana tidigare i år. Nu har...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Härvan med de beskjutna travhästarna hos amatörtränaren Micael Broberg växer. Fyra av fem hästar i hagen har blivit utsatta för...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp