Får inte internet att fungera... HJÄLP!

olssson

Trådstartare
Hej! Som rubriken skvallrar om så får jag inte mitt internet att fungera här hemma... Jag har en usb-bredbandssticka (vad det nu kallas), som heter Huawei E3351, samt en Router som heter MBRN3000. Modemet (usb-bredbandet) fungerar bra när det sätts direkt i datorn, men då jag sätter det i routern får jag ingen åtkomst till internet... Det kommer upp att jag ska logga in ("router-login"), och det har jag gjort. Då startar en sökning, och sedan kommer det upp att det inte hittas någon internet-anslutning/åtkomst. Hur kommer jag vidare?! (Har noll kunskap om sånt här, så vanliga "Svensson-termer" tack, så jag förstår! Tack på förhand!

Hej! Som rubriken skvallrar om så får jag inte mitt internet att fungera här hemma... Jag har en usb-bredbandssticka (vad det nu kallas), som heter Huawei E3351, samt en Router som heter MBRN3000. Modemet (usb-bredbandet) fungerar bra när det sätts direkt i datorn, men då jag sätter det i routern får jag ingen åtkomst till internet... Det kommer upp att jag ska logga in ("router-login"), och det har jag gjort. Då startar en sökning, och sedan kommer det upp att det inte hittas någon internet-anslutning/åtkomst. Hur kommer jag vidare?! (Har noll kunskap om sånt här, så vanliga "Svensson-termer" tack, så jag förstår! Tack på förhand!
Ska det ens fungera att sätta i routern? Det är av den här anledningen jag köper färdiga paket så man kan ringa direkt till kundtjänst... ;)

I just det här fallet verkar problemet kunna vara att grejorna helt enkelt inte är avsedda att användas ihop.
Tillverkaren Netgear har en lista över USB-modem som är kompatibla med routern MBRN3000, och Huawei E3351 finns tyvärr inte med på listan.
Om du köpt USB-modemet och routern tillsammans, som en fungerande kombination, så får du nog reklamera köpet till säljaren. Om inte, så behöver du skaffa en annan router eller ett annat USB-modem.
Listan över kompatibla USB-modem för MBRN3000 finns här.

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: Fideli
·
IT & mobiler Ja, som rubriken lyder. Är ofrivillig teknisk support åt min faster som har en Samsung Galaxy A3 som hon inte lyckas komma ut på...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka