Får jag visa mitt föl på fölmönstringen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ryttarinna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 898
R

Ryttarinna

Finns det någon som vet ifall jag får visa mitt föl på fölmönstring?
Jag har ett irländskt sto med okänd härstammning. Hon har svenskt pass och är registrerad i avelsföreningen.
Det här stoet betäckte jag med Manhattan och det resulterade i ett hingstföl.
Får jag då visa fölet på fölmönstring? Med tanke på att mamman inte har känd härstammning...:confused:

Mycket tacksam för svar!

Sv: Får jag visa mitt föl på fölmönstringen?

Tror att det är upp till den som anordnar visningen och på hur många som vill visa föl just där. Vet en som fått visa en travarkorsning på en fölvisning. Det enda var att det blev utan officielt resultat.

Mailade den frågan till den ansvarige för fölbedömningen närmast mig, om jag fick visa mitt stoföl med grå papper och fick blankt nej med hänvisning till asvh bedömningsreglemente. Inget i mån av plats där inte. :mad:

Kommer att söka efter andra bedömningsplatser som inte är rasbundna nu istället.

*kl*

Man kan visa på SH's sommarpremieringar där alla raser är ok att visa,de godtar även hästar utan stam,du får en poängbedömning på din häst och föl,men ingen avelsvärdeklass.. :)

Jag pratade också med de som ordnar fölmönstring närmast där jag bor, och fick till svar att man kan få visa utom tävlan i mån av plats, bara för att få en bedömning.

Jag ska ha fölisen själv att tävla med i framtiden. Är det någon mening med att visa den utom tävlan tycker ni?

Tack förresten för era svar.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 559
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka