Färg hjälp tack!

Flugskimmel

Trådstartare
Jag sitter och flätar massor av nya pannband som jag ska sälja i helgen.

Nu är det så att jag fått hjärnsläpp. Jag kan inte komma på vilka färger ja ska använda.

Så nu behöver jag eran hjälp. Vilka färger (2 eller 3 färger per pannband) tycker ni passar bäst?

Sv: Färg hjälp tack!

Jag är ju väldigt förtjust i lila :angel: Och rosa... :angel:

Vill du ha tips på färgkombos eller bara tips på färger rent generellt? Vitt och svart är ju två bra basfärger som du kan mixa med andra färger i oändlighet ungefär :)

Vitt+Beige+Brunt hade jag kunnat tycka var fint. :)
Det är ju också många som använder de färgerna på schabrak m.m. och vi vet ju att vi hästmänniskor är galna i att matcha :angel:

Samma med marinblått+vinrött+vitt.

Och som snuffel skrev, svart+vitt+vilken färg som helst :p

(Erkänner att färgkombinationerna jag nämnt ovan är de jag använder, Dressyr - Beige, hoppning - marinblått/rött :angel:)

Svart-vit-silver, svart-vit-guld, knallröd-knallblå-vit, beige-brun-guld, blå-guld, röd-guld, vitt-silver.

Röd-svart, röd-grå/silver, röd-svart-grå/silver skulle jag gilla personligen.

Att göra ett med rött-blått-vitt (brittiska färgerna) borde hitta köpare då det ju är en massa som har JW-utrustning nu i just den färgkombon. (Tyvärr, då jag vill ha rött men absolut inte i komb med blått)

Grön och vit :) I alla olika nyanser av grönt. Kanske även mörkgrön/ljusgrön/vit.

Brunt och orange skulle jag kunna tänka mig.
Jag har nåt sånt riktigt gammalt 'ridskoleträns' som har flätat pannband i gul och blå. Känns lite 'old school' sådär :D

Grått och lila (och vit).
Sen som nån annan sagt blått/rött/vitt (även om jag personligen inte alls tycker det är snyggt.) Det kan ju attrahera även islandsryttarna eftersom det också är islands färger. :)

Svart - Champagne - Guld :love: (har jag på ett)
Olivgrönt - Vitt - Guld
Marinblått - Vitt - Guld

Jag är inne på dom färgerna till min häst! ;):D

ljusblått och orange!

ljusblått och grått

turkost och vitt

(märks att jag gillar blå färgskalor)

om man tittar på färger på utrustning så är ju elastiska bröstor med band i grön och lite gult ganska vanligt..

kanske vanliga klubb-färger?

rött och vitt, blått och vitt, vinrött och grått. blått och gult etc. ? Jag skulle gärna ha ett som matchade klubbens tävlingsschabrak om jag skulle ut och tävla :P

Ljusrosa-vit-silver
Marin-röd-vit
Svart-röd(+ ev vit)
Brun-beige-guld
Khaki-oliv-guld
Gul-vit-silver
Vinröd-guld-mörkgrön
kungsblå-guld
ljusblå-silver-vit
lila-silver-vit
grå-röd-vit

Hmm... finns massor ju ;)

Jag tycker att det vore fint med kombinationer i nyanser av samma färg.
Vitt-ljusblått-mörkblått
Äggskal-beige-brunt
vitt-gammelrosa-vinröd
ljusgrönt-grönt-mörkgrönt

Om du ska sälja på en mässa eller marknad tycker jag att du även ska ta beställningar. Gör en tavla med alla färger du kan erbjuda och vilka mönster, förbered beställningslappar och bestäm om du ska ta betalt direkt eller erbjuda inbetalning på konto eller postförskott.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Honey07
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
892
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka