Färg på butetsadel

Aliina

Trådstartare
Vilken färg ska jag köpa på butetsadel? den som ligger högst upp på hoppsadellistan på equal*tylines hemsida. Jag antar att man kan välja olika färger på den, färgerna som finns står där, ska jag köpa den i 2 olika färger eller mörk eller ljusbrun tro? vad tycker ni? :):banana:

Sv: Färg på butetsadel

Det beror ju på vad din häst har för färg men jag tycker att "Cachou" är väldigt fin.

han är helt och hållet den "vanliga" bruna typen:) jag kan också tänka mig att cachou skulle va fint på honom...

Har någon nån bild på någon av färgerna? golden eller cachou? Sadeln får gärna ligga på en brun häst också:)
Jag tror nästan att jag är mer inne på golden-färgen, det känns "fräschare" på nåt sätt :D eller 2färgad, man kanske får byta plats på färgerna:angel: eller jag vet inte, hörni hjälp mig!

Senast ändrad:

jag tycker helt klart cachou! snyggare till en brun häst och den håller sig bättre. dom helt ljusa sadlarna blir fula så snabbt..

Okej tack! det hjälpte lite:) men jag får nog se lite om fler håller med, känner att jag måste bli lite mer övertygad, för jag kommer aldrig kunna bestämma mig haha:D ni bestämmer vad det blir!
men jag skulle vilja se hur cachou ser ut...för oftast på hemsidor ser de aldrig likadana ut som när man får hem den.
såg nu på en annan tråd som hade den i cachou färg att hon tyckte att de var lite rödbrun:/ men det vet jag inte om jag vill ha...

Senast ändrad:

Jag har två svarta Butet sadlar, lite längre vänte tid på dom men det vart det värt;)

Tycker du ska ta cachou om du nu vill ha en brun sadel.

hmm ja..jag funderar nog lite på svart också...färgen håller lite bättre va..eller? fast jag har ju redan en svart dressyrsadel...och jag tycker nog att brunt skulle vara finare haha, synd att den inte finns i flera nyanser!

Senast ändrad:

Det är golden som är på bliderna, de är tvåfärgade som nya, och det framhävs extra mycket på bild, men efter endel användande och putsande har hela sadeln samma färg, och den är lite mera rödbrunaktig då och inte alls så ljus, den gamla golden finns ju inte längre den som blev så ljus (nästan gul på endel) och dassig.

Sen den andra bruna, cachou, den är mer mörkbrun från början och ser nästan svart ut sedan efter ett tag.

okej men är du säker på att det bara är golden på equalitylines hemsida? då är det alltså en mörk golden på sätet och det andra ljus golden? jag trodde sätet var cachou och det andra golden:angel:

det finns ju en annan butet sadel på equalityline också, den är då alltså bara en färg, golden på bilden? den blir också med rödbrun va? fast den var inte så snygg iförsig...

Senast ändrad:

Ganska säker, du kan gämnföra med den på www.ryttarstugan.se jag har själv varit helt förrvirrad angående färgerna, då man ser ganska nya som ändå är ljusare i annonser. Jag har 2 st, den första bara sa jag att jag skulle ha samma färg som utprovaren hade på sin, och jag tyckte den blev rätt mörk efter ett tag, så nu när jag beställde den andra tog jag en golden och det va precis samma som den första.

Men jag har somsagt sett ljusare än mina, men jag tror att de säljs nog inte i sverige, sen vet jag att det finns mörkare också, så det är lite krångligt minst sagt.

det finns ju en annan butet sadel på equalityline också, den är då alltså bara en färg, golden på bilden? den blir också med rödbrun va? fast den var inte så snygg iförsig...

Ja jag har med funderat på det, men jag tror det är den gamla golden, och den blir inte mörkare.

OJ! men den var ju jätte ljus! :O Jag börjar tveka på att köpa butet nu..jag vill inte bli besviken om jag lagt ner ca 25 000 på en sadel som sen blir en annan färg:(
Men cachou blir alltså mörkare? så länge den inte blir svart eller röd är det okej...

Senast ändrad:

samma här, typ oranga kåpor och mörkare säte/stöd.

men visst finns det nån som är ännu ljusare?? har sett några som drar åt det beiga hållet i sätet. har dock varit äldre ex.

Ja det finns ju det, relativt nya också, så jag fattar ingenting, tror att de inte säljs i sverige, fast man kan ju undra vad den färgen heter då, borde ju vara golden tycker man.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 741
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 029
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka