Färg på flugluva

Sv: Färg på flugluva

helt klart brunt eller creme beige! smälter bra in på hästen! vitt blir bara skitigt!

Om du har ett vitt schabrak tycker jag du ska ha vit flugluva :) Men vill du ha någon annan färg, så finns det schabrak och flugluvor i matchande färger :idea:

Jag tror man får passa sig lite med... det blir lätt jääättebrunt! Var funktionär på en tävling i helgen och då kommer det en fin skimmel (?) men en bruuuuun ryttare. Alltså, hon hade typ bara brunt, såg ut som en jutesäck :crazy:

Men om du syftade på mitt inlägg så tycker jag det är fint när ekipaget ser "enhetligt" ut och färgerna smälter ihop. I det här fallet är ju hästen i annan färg, jag hade också tänkt mig ryttarens skjorta samt ridbyxor i annan färg i så fall. Sedan behöver det ju inte vara helbrunt schabrak, utan det kan ju vara t.ex. cremekantband och guldpp som sticker ut lite.. likaså är ju inte hela huvan heeelt brun. Annars kan man ju vända på steken och ha cremefärgat schabrak och huva i stället, med bruna detaljer på ;).

Brun eller Creme/Beige med vit kant ! sen kan du skaffa ett vitt schabrak med brun kant :idea: Och brodera hästens namn med brunt.

cactuspower skrev:
Men om du syftade på mitt inlägg så tycker jag det är fint när ekipaget ser "enhetligt" ut och färgerna smälter ihop. I det här fallet är ju hästen i annan färg, jag hade också tänkt mig ryttarens skjorta samt ridbyxor i annan färg i så fall. Sedan behöver det ju inte vara helbrunt schabrak, utan det kan ju vara t.ex. cremekantband och guldpp som sticker ut lite.. likaså är ju inte hela huvan heeelt brun. Annars kan man ju vända på steken och ha cremefärgat schabrak och huva i stället, med bruna detaljer på ;).

absolut kan man göra så... men nu var ju till och med människans hjälm brun :o Det kan ju ha gjort sitt till... ;)

i vilken färg är brodyren?? Vad är det för färg på hjälm o kjavaj??
Absolut inte vit det ser ju inte klokt ut :crazy:

Min kavaj är svart sammt hjälmen.
Brodyren är blått så har schabraket en blå kant

Då tycker jag du ska ha blå huva. I samma nyans som broderiet eller kavajen.

det är jätte viktigt tycker ja att man har samma fräg och helst samma kantband på huva och schabrak, annars ser det så ihop plockat.. helst ska de vara ett set av samma märke... enda undantaget är om man har en brun eller svart utan kanband som inte hänger ner så mycket och är i samma färg som hästen...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
545
Senast: Freazer
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka