Färg på läder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kiefer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 005
K

Kiefer

Behöver lite smakråd! Jag har för tillfället svart sadel och träns till min fux men behöver nu byta sadel. Tänkte då passa på att byta färg, är helt såld på Prestiges sadlar. Provade en kompis sadel i tabacco och det var skitsnyggt med så snarlik färg!! Så sadel känns inte som något problem utan det är tränset, är det snyggt med tabaccofärgat träns när han bara har en stjärn??? Lite osäker när det är så nära i färgton. Kanske är det en dum färg att ge sig in på, kanske kan vara svårt att hitta utrustning i den färgen?! Så gärna lite smakråd tack!

Sv: Färg på läder

jag tycker personligen bäst om svart läder, enkelt att hitta grejer till oxå... det kan vara fint med tabacco men som sagt det blir lite för lite kontraster...har man däremot en snygg färg på schabraket så funkar det nog aldelles utmärkt endå. men försök inte matcha ihop allt bara såg ett exempel på en dressyr tävling som hade tabacco på iförsig en brun häst men allt hade samma färg...sadel träns stövlar och även spöt var i samma färg. det kändes lite överdrivet... men gå på mag känslan...då brukar det bli bra...:)

Jag har en Londonfärgad sadel och till dem är iaf stigläder svin dyra! 450 är de billigaste jag hittat... Så de har ju sina nackdelar med andra färger, men visst är det snyggt :love:

Och klart du ska ha matchande träns! ;)

neumann85 skrev:
jag tycker personligen bäst om svart läder, enkelt att hitta grejer till oxå... det kan vara fint med tabacco men som sagt det blir lite för lite kontraster...har man däremot en snygg färg på schabraket så funkar det nog aldelles utmärkt endå. men försök inte matcha ihop allt bara såg ett exempel på en dressyr tävling som hade tabacco på iförsig en brun häst men allt hade samma färg...sadel träns stövlar och även spöt var i samma färg. det kändes lite överdrivet... men gå på mag känslan...då brukar det bli bra...:)

Min utrustning går i svart även hans benskydd. Jag kan nästa tycka att det ser "hårt" ut när han har sitt svart träns, det är därför jag funderar på tabacco.

Jag tycker det är snyggt när utrustningen går i samma färg som hästen, så tabacco på en fux låter väl allderles utmärkt! :) Håller med om att svart kan bli för skarpt

ja hade tobacco till min ponny förut och hade de på förra kusen.. de va rätt opraktiskt iaf för mej men det var snyggt :D

Väljer du att köpa en prestigesadel i tabacco är det ju inga problem att hitta tabaccofärgade saker. Prestige säljer ju allt man behöver ha till. Träns,sadelgjordar,benskydd,martingal,brösta,hjälptygler mm.
Är nog svårt annars att hitta exakt rätt färg.

Själv har jag alltid varit förtjust i den nötfärgade varianten, light havanna hållet. Köper alltid saker från samma tillverkare vad det gäller lädret så vet man att färgen är lika...(köper HG till min Butesadel,matchar super:love: )
Vill man vara smidig så har man svart läder, men inte på långa vägar lika snyggt!

Tycker verkligen du ska ha tabacco på din fux, det är såå läckert

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka