Färg på schabrak och lindor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 835
O

overtyre

Jag har tänkt att köpa mig ett schabrak eller två, eller varför inte fler? :angel: , på Falsterbo. Och då tänkte jag fråga vilka färger som passar till en avblekbar flugskimmel, ange även nyanser såsom äppelgrön och plommonlila:p . All utrustning är svart med silverspännen.

Såhär ser hon ut framifrån.

Och såhär såg hon ut från sidan, förra året. Numera är hon ljusare och som sagt var även flugskimmel.

Sv: Färg på schabrak och lindor?

Hm, tror hon skulle vara snygg i marinblå, med typ silverpasspoal eller så. Annars skulle säkert cremefärgat schabrak med typ brun kant / passpoal vara snyggt (typ ett Mias RS eller Equiline), fast då skulle du kanske haft brun sadel o träns iofs.

Usch vilket svammel det blev :p Men men, lite idéer fick du kanske iaf.

Rosa och vitt på ett sto är alltid sött:P:)
Jag älskar sj rosa..och har en prickig o vit vallack.. stackarn:P

Du kan nog ha vilken färg som helst!:D Fast skulle nog avråda lite från vitt då det lätt framhäver en skimmel som lite dassig i färgen om shabraket är vitare än hästen ;) .

Håller med om att Marinblått är fint, men själv hade jag gillat att ha någon ljusare färg, såsom blått/ljusblått och olika nyanser av grönt(helst inte de mörkaste då eller grällt). Även rosa är gulligt. Silverpaspoal hade nog vatt snygg kombination till utrustning med silverspännen

Haha. Nä. Vitt vill jag nog inte ha. Känns även lite för tråkigt i och med att det inte blir någon kontrast mot hästens färg.

ALLA:
Tack för förslagen! :bow:
Men, kom gärna med fler. Jag vill ha schabrak i mängder :angel: ;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 269
Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta... 2
Svar
24
· Visningar
2 532
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
3 036
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka