Färg på töm?

pinky

Trådstartare
Jag har förstått att det finns en del traditioner och "regler" angående färgen på tömmarna när man kör.
Helst ska de väl vara ljusa till vardags, eller har jag missförstått?:)

Funderar på hur man gör vid tömkörning, alltså vid ren dressyrträning på töm, inte nödvändigtvis förberedande för körning. (Varken hästen eller jag har varit i närheten av en "riktig" vagn och sele...:angel: )

Jag tycker att det är väldigt snyggt med en ljus töm till svart sele, och skulle gärna vilja ha det när jag tömkör, men det kanske ses som överambitiöst och lite fånigt?
Borde jag välja en svart töm för stilrenhetens skull när vi inte kan anses vara ett körekipage?

Upplys mig!:bow:

Sv: Färg på töm?

Nej då, varken överambitiöst eller fånigt! Köp den nyans på tömmarna som du gillar! Själv har jag mörkbruna tömkörningstömmar.

Det låter ju bra det!:)

Ja, mörkbrunt är ju snyggt också, har span på både ett par sådana och ett par i naturläder...;)

Absolut ska du ha brun/ljus töm även när du tömkör! Det är inte alls överambitiöst, svart töm är snarare "underambitiöst" ;)

Och underambitiös vill man ju absolut inte vara, speciellt inte när det gäller vilken utrustning man visar sig med i skogen...:angel: ;)

Hade jag varit mer ambitiös om jag hade kommit med chockrosa tömmar än om jag hade kommit med svarta, som passar till selen.

Absolut inte, men mest ambitiös hade du varit om du kom med bruna tömmar som defenitivt passar bäst till selen (alla selar) ;)

Jag hade tyckt det varit jätteambitiöst att komma i chockrosa tömmar, för var hittar du de? Det är ett överambitiöst jobb att hitta någon som säljer det :)

förresten, var är lisa, hon har ju lila tömmar..?

Jag hade tyckt det varit jätteambitiöst att komma i chockrosa tömmar, för var hittar du de? Det är ett överambitiöst jobb att hitta någon som säljer det :)

förresten, var är lisa, hon har ju lila tömmar..?

Man kanske skulle sätta igång och tillverka lite chockrosa tömmar :rofl:
Eller lite limegröna eller, ja hehe, randiga kanske?
:D
huvva, men det vore kul att göra ett par bara för tokighetens skull.

*kl*

Hade faktiskt kunat tänka mig köpa färgade tömmar, kanske inte chockrosa :rofl: men randigt och sånt lite fräckt :D

Mvh
Eran Emma :rofl:

Aldrig att jag hade kunnat tänka mig några färgade tömmar. Svarta eller bruna i så fall. Men såg en bild på någon som hade lilavagn och tömmar och så kanske det va något mer i lila och det va gulligt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka