Färg till era islandshästar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zannaah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 10 322
Z

Zannaah

Islandshästarna har ju så otroligt olika och ovanliga färger, så vad har ni för färg på eran isis & vilken färg har ni på eran utrustning. (Sadel, träns, shabrak osv.) Har ni sätt något snyggt på någon tävling någon gång? Jag har ju en silversvart däka och jag vet inte vilken färg jag ska ha på hennes schabrak & boots, tänker på tävlingarna i framtiden. Ååååh, ge tips som ni sätt på tävlingar och träningar osv :D!

Sv: Färg till era islandshästar.

Min tjej är fux med ljus man och svans. Hon är ingen typiskt fux utan ser rödbrun ut. Till henne har jag ljusblåa saker. Dock har jag inte använt det mesta till henne än. Hon är för lerig för det än. Men jag tycker hon passar i färgen. Nästa färg jag tänkt köpa är mörklila, helst samma färg som jag har ett fint gammal shabrak i. Dock hittar jag inte benskydd och sånt i ljust den nyansen, men när jag gör det...

Jag har dock svart träns och brun sadel... Jag köpte tränset före sadeln, det ska man inte göra har jag lärt mig. Men tanken är att jag ska köpa ljusblått träns istället sen.

Jag har en musblack och en fux med bläs.

när jag var yngre hade jag kungsblått till fuxen, för det är hon så satans snygg i, men nu på äldre dar så är billigt en bra färg :angel:

tävlingsgrejerna ska vara så diskreta så möjligt, allt fokus ska ju vara på hästen!
Jag tycker det stör intrycket väldigt mycket om ett ekipage har illiga färger och missmatchande grejjor. svart svart och kanske lite vita schabrak på sin höjd ska de vara!

Jag använder sällan schabrak men jag har ju ändå ett gäng och massor med grimmor etc.

Seifur är eldröd fux med bläs, Lycka är mörkbrun m svart man o svans,
Isafold är silversvart.

Grimmorna jag har just nu är reflexgrimmor i färg,
Seifur har tråkigt svart, Lycka har röd och Isafold har lila.

Seifurs vintertäcke är orangemetallic, supersnyggt på honom!

Lyckas vintertäcke är svart. Flisan har inget ännu.

Seifurs regntäcke är brunt och beiget,
Lyckas och flisans är blåa i olika nyanser.

Schabrak o vojlockar delar de ju på men de är ju ursprungligt köpa till olika de olika hästarna.

Seifur har olivgröna, marinblåa, beiga.

Lycka har marinblå, mörklila, vinröd, klarrött.

Isafold har svart, grått, mörklila, ljusllila, marinblått.

Fleecetäcken har jag jättemånga och i alla möjliga färger..

Jag har en mörkfux med ljus man. Sadel och träns är svart, vojlocken med fast den syns knappt.
Jag har en beige/brun grimma som jag tycker passar honom, men nu när jag skulle köpa nån lite roligare färg fick jag hjärnsläpp. Funderade på att köpa en ganska ljus grön, men vet inte riktigt. Ljusblått hade nog funkat, kan tänka mig att han är ganska lik pernilla_s häst i färg.

Får se om jag hittar någon jag gillar. Tycker alla grimmor är antingen för hårda, för mycket ludd eller med för få inspänningsmöjligheter. Han är ju så bred över ganacherna (oj, stavas det så tro?) så det är svårt att hitta en som passar bra.

Får man fråga var ni köper grimmor (gärna ganska billiga) som passar islänningar bra. Alla som passar över ganacherna hänger långt nere på mulen och är jättestora runt nosen. Var hittar man grimmor som går att ställa in både på längden och bredden och runt nosryggen?

Ooopps! Råkade bli dubbelpost! Datorn hängde sig.

Glömde skriva att jag har svart läder till alla tre hästar.

Gillar dock brunt och kommer säkerligen köpa ngt brunt också,
det svåra är bara att hitta exakt likadana nyanser.

Sålde precis 3 bruna islandsträns som jag aldrig använt pga jag inte har ngn brun sadel.

Senast ändrad:

Mörk ceriserosa är fint på silversvarta ston
picture.aspx

Rött är jättefint på bruna och svarta
picture.aspx

Vinrött på vita eller kolsvarta, mörkgrönt eller brunt på isabeller är andra tips som jag vet passar...

Min häst är gulblack/bork och jag har lila och rosa till honom, lila passar speciellt fint. Gärna mörklila.

KL.
Erro - svart med stjärn och snopp. Svarta lädersaker, röda tillbehör, silverdetaljer
Ketill - svart. Brun lädergrimma med guldspännen, mörkgrönt är tanken men har nu allt möjligt. Guld/silver saksamma (mammas häst :angel: )
Ási
- Gulsvart. Svarta lädersaker, ljusblått/blått på tillbehör, silverdetaljer.

Gyllir hade jag förut mörkgrönt, sen orange ett tag för att sista säsongen tillsammans gå över helt till brunt. Han är fux.

Min blivande isis, är silversvart, men lite mer åt det bruna hållet, lite ljusare färg, lite gulare man. Min förra häst hade limegrönt, och jag har ca 7 schabrak i den färgen hemma, så jag kommer troligen att använda dem till nästa oxå. Annars blir det nog turkost..
Eller nåt annat som visar sig passande. Hade tänkt att ha svart sadel/träns, helst med silverspännen. men insett det är svårt att hitta snygga träns som är svarta med silverspännen, såvida man inte betalar 1000-1500 typ..

Ljust musblacka Kveikja har Cerise, rosa, lila, hallonrött. Svarta läderprylar med så mycket bling på som möjligt. Men kvekki passar i alla starka färger eftersom hon har en neutral dov färg själv. Jag letar fortfarande med ljus o lykte efter denna färg som hon skulle va jättefin i!

Mörkröda Andi kör på Blått och grönt, svarta läder.

Svarta Snöggur har fått bruna prylar, brunt träns med mässingsspännen o dekor, brunt schabrak och svart sadel. I framtiden en brun sadel givetvis när det är dags att handla! Ni får inte säga nåt till Mathias, men jag har klätt honom i Kvekkis cerisa prylar o han var görsnygg! Snöggur är lika fin i låneprylar av Andi, blått o grönt. Han har inte fått så mycket eget ännu, stallet är ju redan fullt...

plask.jpg

Men på tävling tycker jag nog oxå man skall vara diskret klädd i svart o vitt. Kanske möjligtvis med nån kul färg på ex en halsduk, handskar eller så. Till Kvekki har jag sett ut ett par G-boots i cerise, men jag får nog låta bli det- snacka om o sticka ut :D

O jag tror en silversvart skulle vara görsnygg i cerise! ;)

Min är isabell och tycker brunt i olika nyanser passar bäst på henne.
Svart ser så stramt och stelt ut tycker jag med svart på henne.

Hon har som tävlingsfärg neongrönt vilket hon passar otroligt bra i=)

Men hon passar bra i brunt också eller brunt/rosa hon passar också bra i kornblått och i klarrött.

Men grönt fick de bli=)

Har bara en bild från schabraket i lysgrönt=)
Ridbilderplussjag024.jpg

:D Åh, vad jag håller med dig! Billigt är en jäkligt fin färg!

Min häst är silversvart. Han har bruna lädergrejjer och gärna vojlock/schabrak i creme eller brunt.
På täcken och grimmor har jag gärna vinrött, marinblått eller olivgrönt.
På tävling har vi haft vitt schabrak och vita boots.

Ljust musblacka Kveikja har Cerise, rosa, lila, hallonrött. Svarta läderprylar med så mycket bling på som möjligt. Men kvekki passar i alla starka färger eftersom hon har en neutral dov färg själv. Jag letar fortfarande med ljus o lykte efter denna färg som hon skulle va jättefin i!

Mörkröda Andi kör på Blått och grönt, svarta läder.

Svarta Snöggur har fått bruna prylar, brunt träns med mässingsspännen o dekor, brunt schabrak och svart sadel. I framtiden en brun sadel givetvis när det är dags att handla! Ni får inte säga nåt till Mathias, men jag har klätt honom i Kvekkis cerisa prylar o han var görsnygg! Snöggur är lika fin i låneprylar av Andi, blått o grönt. Han har inte fått så mycket eget ännu, stallet är ju redan fullt...

plask.jpg

Men på tävling tycker jag nog oxå man skall vara diskret klädd i svart o vitt. Kanske möjligtvis med nån kul färg på ex en halsduk, handskar eller så. Till Kvekki har jag sett ut ett par G-boots i cerise, men jag får nog låta bli det- snacka om o sticka ut :D

Ååh, cerisa g-boots, nu blev jag avundsjuk.
Är det någon som vet om man kan få tag på färgade g-boots?

Min häst, Höttur är musblackskäck. Han har musblackfärgat huvud och en liten musblackfärgad fläck nästan vid rumpan. På resten av kroppen är han vit. :) Till honom har jag en svart sadel, och ett svart träns med vit flätat pannband och nosgrimma. Det passar han jättebra i! Använder inte så ofta schabrak, brukar mest ha en glidpadd eller en utfyllnadspadd. Men mina schabrak är mest svarta. Han har ganska många grimmor i olika färger. Just nu har han en ljusblå grimma. Har även nån grårutig, grönrutig och svart. Han passar bra i alla! :)

Min ridvalack är brun och jag älskar blått därför har han oftast blått men annars är ju olika varianter av brunt snyggt på honom.

min shettis är gulbrun och passar fint i grönt.

min unghäst är silvermusblack(silverbrunblack i passet) och ska nog få ha blå saker när min valack får övergå till brunt hihi.
ev grått i olika nyanser

Min häst är svart/brun. Det står svart i passet. Jag har oftast ett svart träns med mässings-spännen och mässingsbett. Det är snyggast och sitter bäst på. Jag gillar också de släta smala tyglarna som jag har till. Jag har även en rundsytt brunt träns med mässingsspännen. Det matchar fint min sadel som är tvåfärgat brun. Men tränset och framföra allt nosgrimman sitter inte så bra. Till den har jag antingen brunt schabrak med guldpasspoal eller en svart vojlock som är skuren efter sadeln.
Regntäcket,ofodrat, är grått med svarta gjordar. Regntäcket med fleecefoder är marinblått. Sen har jag ett fleecetäcke med hals som är svart med gråa kanter. Jättesnyggt på. Vardagsgrimman är röd. Och när jag åker bort har hon en svart lädergrimma och rött grimskaft. Hon passar jättebra i rött.

Här är en bild på min goa sadel som jag köpte i somras. Älskar den. :love:
ShowLetter

Och här är min lilla häst.

thora.jpg

3.jpg

Fláki som jag rider som är svart brukar se ut så här när jag rider:
200807191621.jpg

Och en blå fin grimma med guldhästar på:
200808301787kopiera.jpg

Han har såklart massvis med olika grimmor till, men denna passar han bäst i(tycker jag).

Jag har funderat på det lite, eftersom jag är freak i allt som är besläktat till rosa :love:.

Jag köpte ett grå blått schabrak till min Snuttefia, tror ni det är något att ha? Fundera även på att köpa ett babyblått, eller blir det för inte passande :angel:? Hur kan de vara så svårt att hitta rätt färg till en häst med neutrala färger :o? Vinrött hade liksom också varit jäkla snyggt alltså..

Bra att ni lägger in bilder, bara fyll på med massor utav bilder i alla möjliga färger på utrustningen :D!!!!!

Din häst skulle vara snygg i ett grått schabrak med rosa Paspoal/kantband

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 308
Senast: Edla
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka