Färg tll bork

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 62
  • Visningar Visningar 7 140
Sv: Färg tll bork

Det heter gulbrun nu, bork är den gamla benämningen på färgen som inte används längre.

Är det så? Det står gulbrun(eller var det kanske brungul?) i zackes pass och han är absolut inte borkfärgad.

Gulbrun måste det stå, och ja, gulbrun är den nya benämningen av en borkfärgad häst.

Kl
Tycker att gulbruna passar fint i duvblått eller olivgrönt :d

men snälla..... sa ju det bara för att ha något att jämföra med.....

:grin: på dig själv.

De flesta av alla som sitter här är från Sverige.

jag fick lära mig som liten att det heter Bork, och kommer nog alltid att säga det oxå...!
att döpa om en hästfärg är lite som att försöka döpa om en hästras, dumt exempel, men gotlandsruss döps om till skogsbagge (bara för att dem kallas så där och därmed borde heta det).
hur många av er skulle då börja säga skogsbagge?

Måste svara här då jag har en gulbrun fjording. Han passar bra i olivgrön men om det är en tjej ska det vara lite mörkare lila (A).

Skit samma tycker jag inte att det är. Visst man kan tycka att färgerna är lika varandra (även om det finns en massa nyanser av gulbrunt och olika blackvarianter), men rätt ska väl ändå vara rätt tycker jag.

Det är inte alls skitsamma! Rätt ska vara rätt! Fatta vad utskrattad du skulle bli om du jobbade med färgbestämning eller liknande där det är viktigt att det stämmer.

Skit samma tycker jag inte att det är. Visst man kan tycka att färgerna är lika varandra (även om det finns en massa nyanser av gulbrunt och olika blackvarianter), men rätt ska väl ändå vara rätt tycker jag.

Inte när man pratar om en sån sak som vilken färg hästen passar bäst i när det gäller utrustning.... Totalt onödigt då.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 224
Senast: Capybara
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur